Mathias Fjørtoft Løvik til A-laget!

Den talentfulle 18-åringen tas opp til A-laget fra denne sesongen!

Mathias Fjørtoft Løvik (18) ble i fjor Norgesmester da G19-laget seiret over Tromsø på Aker Stadion! Bare uker senere ble han også Skandinavisk Mester i Marbella etter å ha vært med på å vinne over København på straffesparkkonkurranse. Nå skal unggutten være med i A-stallen til Molde FK fra kommende sesong.

- Fantastisk. Jeg har jobbet målbevisst sammen med trenerne og fått gode tilbakemeldinger og utviklingsmål. Nå er bare å bygge på videre og vise at jeg fortjener plassen, sier Løvik.

DSC09878.jpg
Mathias Løvik etter scoring i NM-semifinalen mot Sarpsborg 08. Foto: Jonas Sande Ingebretsen

Venstrebacken har spilt 19 aldersbestemte landskamper og er nå fast på G18-laget. I 2021 spilte han for juniorlaget og andrelaget til MFK. Løvik fikk også et innhopp for A-laget i Europa-kampen mot Servette, i tillegg til å spille cupkampene mot Spjelkavik og Hødd.

- Mathias er en spennende backtype med mange av de samme egenskapene som backene i A-stallen har. Han har et veldig offensivt hode og en veldig god venstrefot. Han har allerede kjent litt på nivået, og med riktig utvikling tror vi han kan kjempe om en plass på A-laget i årene som kommer, sier Ole Erik Stavrum.