Norgesmestere!

Molde seiret i Junior-NM for niende gang!

MFKs juniorlag skapte sjanse på sjanse i det som ble en meget spennende NM-Finale! Til tross for en rekke enorme muligheter, sto det likevel bare 1-0 da dommeren blåste av etter nervepirrende sluttminutter.

Jesper Skuseth Myklebusts fantastiske enkeltmannsprestasjon ble NM-finalens eneste scoring. Kampen var 44 minutter gammel høyrevingen fikk ballen ute på sida. Han avanserte på tvers inn i feltet forbi en rekke motspillere, vendte elegant opp og skrudde ballen perfekt bort i lengste hjørnet helt utagbart for Tromsøs keeper.

– Dette er nok det beste målet jeg har scoret i mitt liv, så det er helt utrolig å score sånn i en finale, sa en fornøyd Myklebust etter kampen.

Dermed vant Molde Fotballklubb sin niende tittel i Junior-NM - Nå er de alene på toppen!

– Å bli norgesmester betyr veldig mye for klubben, men også for spillerne. Det gir inspirasjon til videre jobbing. I tillegg betyr dette at akademiet fungerer. Selv om vi ikke har så mange spillere på A-laget, viser dette at vi utvikler mange gode fotballspillere, sier trener Daniel Berg Hestad.

Han ble selv juniormester i 1992. Så langt har han ledet klubben til NM-tittel i 2016, 2017 og 2021.

MFK ble også mestere i 1978, 1987, 1996, 1997 og 2000. I likhet med Daniel Berg Hestad har Odd Berg tatt MFK til tre titler. Erik Brakstad har vunnet to ganger, mens Bernt Roald var trener for det første gullaget.

Molde stilte slik:

LaghG19.jpg