Skandinaviske Cupmestere!

Molde G19 seiret i finalen mot FC København etter en meget spennende straffesparkkonkurranse!

Først vant juniorene den norske cupen, nå er de også best i Skandinavia!

København tok ledelsen i Marbella, men Jacob Jacobsen Bolsø stod for utligningen da han dunket inn en retur i krysset! Pause på stillingen 1-1.

Danskene tok føringa igjen etter hvilen, men Molde slo tilbake nok en gang. Leon-Robin Juberg-Hovland ble spilt fri i bakrommet og Niklas Ødegård satte innlegget sikkert i mål.

Etter ordinær tid stod det 2-2, og det var dermed duket for straffesparkkonkurranse. Da gjorde trener Daniel Berg Hestad et taktisk grep! Keeper Peder Hoel Lervik gikk ut og Magnus Thorvik kom inn.

- Det var avtalt på forhånd og det var greit for begge to. Magnus er god på straffer, mens Peder ikke har vært så heldig i tidligere straffesituasjoner, sier Berg Hestad, og sikter til at Molde G16-lag tapte sin NM-semifinale på straffekonk i november og at G19-laget tapte på straffer mot Midtjylland sist mandag.

8308cbb7-8259-4493-bb89-a4097d984ac3.jpeg
Daniel Berg Hestad er strålende fornøyd!

Niklas Ødegård, Simen Beck, Jacob Jacobsen Bolsø, Thomas Nyheim, Filip Heggdal Kristoffersen og Leon-Robin Juberg-Hovland scoret for MFK. Elias Dahle Haugland bommet på sin straffe, men MFK vant likevel 6-5 etter to klasseredninger fra Thorvik.

Dermed var det gjort! Juniorene er best i Skandinavia! Molde åpnet turneringa med 2-2 mot Midtjylland, deretter 2-1 mot Häcken, før de slo Godset 3-2. Det førte MFK til mandagens finale mot den danske storklubben FCK. Molde kvalifiserte seg til skandinavisk mesterskap gjennom cupfinaleseieren mot Tromsø.