Martin Bjørnbak klar for Molde FK!

Midstopperen skal forsterke forsvarsleddet før 2019-sesongen. Se det første intervjuet med Martin her!

Administrerende direktør Øystein Neerland bekrefter at Molde Fotballklubb og Martin Bjørnbak har blittt enige om en avtale på fire år.

bjornbak1PM

Den 26 år gamle midtstopperen Martin Bjørnbak fra Mo i Rana blir nå Molde-spiller. Bjørnbak startet karrieren på toppnivå i Bodø/Glimt, før han spilte for Haugesund fra 2012 til 2015. Deretter returnerte han til Bodø/Glimt, hvor han har vært en sentral del av laget. Den siste sesongen har han også vært kaptein for gultrøyene.

– Martin Bjørnbak er en spiller som komplementerer resten av troppen vår veldig godt. Han har rett alder og erfaring som passer godt for oss i den fasen vi er i. Han er en leder og som spiller har han utviklet seg veldig i Bodø/Glimt, og vi ønsker å være med å utvikle han enda mer her i Molde, sier hovedtrener Erling Moe til moldefk.no

Midtstopperen er kjent for sin solide fysikk og duellkraft, i tillegg til en god skuddfot. I 2018 scoret han 7 mål på 34 kamper for Bodø/Glimt.

– Jeg er veldig glad for å være her. Molde er en veldig fin klubb, med flott historie og en vinnerkultur som jeg vil bli en del av. Jeg ønsker å lære å vinne her, og så ønsker jeg å vinne store trofeer. Det er naturlig når man er med og konkurrerer så ønsker man å vinne. Andreplass er en liten nedtur. Vi går for gull, sier en offensiv Martin Bjørnbak til moldefk.no

– Jeg vet hva jeg er god til, samtidig som jeg kjenner mine begrensinger. Først og fremst er jeg en kriger som liker å ta tak i duellspillet og gjøre ting enkelt. Jeg kjenner at jeg er klar for nye oppgaver, og dette føltes veldig rett akkurat nå, sier Bjørnbak.

Martin Bjørnbak slutter seg til troppen denne uka og reiser med resten av laget til Spania fredag.