Ulland Andersen klar for Molde FK

Molde kjøper midtbanespilleren fra Strømsgodset.

Den 26 år gamle Eirik Ulland Andersen ble onsdag enig med klubben om sine personlige betingelser etter å ha gjennomført medisinsk test. Molde og Strømsgodset er også enige om en overgang for spilleren som opprinnelig hadde kontrakt med drammensklubben ut 2019. Det bekrefter administrerende direktør Øystein Neerland i Molde Fotballklubb.

Kontrakten som Eirik Ulland Andersen har signert med MFK er på 4 år.

– Eirik Ulland Andersen er hentet utifra at han passer midt i blinken i forhold til hvordan vi ønsker å spille. Det handler om å holde ballen langs bakken, spille mellom ledd og komme til avslutninger. Eirik er som skapt for måten vi ønsker å spille fotball på, sier hovedtrener Erling Moe til moldefk.no

Eirik Ulland Andersen kommer opprinnelig fra Haugesund, og har gjennom opphold i Hødd og Strømsgodset spilt seg opp til å bli en markant profil i eliteserien og en av Norges beste offensive midtbanespillere. I 2018 spilte han 35 kamper for Strømsgodset og noterte seg for 9 mål.

– Det føles fantastisk. Jeg gleder meg veldig til dette, og har gjort det lenge. Jeg gleder meg til å komme i gang. Jeg har lyst til å vinne gull og tror sjansen er god for det her. Jeg kommer også til en spillergruppe som kan passe meg bra, og hvor det er en sterk vinnermentalitet som jeg ønsker å bli en del av, sier Ulland Andersen til moldefk.no

Ambisjonsnivået er det ingen ting å si på:

– Gull er det eneste som er godkjent i 2019.

I 2017 ble Ulland Andersen kåret til årets spiller i Eliteserien på børsen til NTB. Han scoret 11 mål på 29 kamper den sesongen.

Ulland Andersen slutter seg til troppen denne uka og reiser med resten av laget til Spania fredag.