Molde FK - UC Dublin

Det er klart for returkampen mot irske UC Dublin i UEFA Youth League på Aker Stadion onsdag kl.18.30

Onsdag 18.oktober kl. 18.30 spilles returkampen mot det irske universitetslaget UC Dublin på Aker Stadion. Dørene ved inngang 9 på sørsiden av stadion åpner kl. 17.30, hvor billetter selges i døra, hos MIX i Storgata eller hos Sport1 Molde.

Det koster kr. 100 for voksne og gratis for barn (t.o.m 17 år). Det blir også kiosksalg ved denne inngangen.

Ta turen for å støtte våre talentfulle juniorer!

Moldes G19-lag spilte sin første kamp mot UC Dublin på bortebane i Youth League i slutten av september. Molde tok tidlig ledelsen med scoring av kaptein Leo Østigård på en corner. Like før pause mistet guttene ledelsen da UCD satte to raske mål på retur av frispark og rot i forsvaret. Det ble en jevn og tøff kamp på en våt og glatt gressmatte, som til slutt endte med seier til hjemmelaget.

Det er likevel gode muligheter for avansement når UCD kommer til Aker Stadion nå på onsdag. En 1-0 seier er nok til å gå videre, og ved en eventuell 2-1 seier vil lagene gå rett til straffesparkkonkurranse (ingen ekstraomgang). Laget som vinner kampene sammenlagt går videre til 2.runde og skal møte vinneren i kampene mellom Zimbru Chișinău (Makedonia) og Vllaznia (Albania). Runde 2 spilles første på bortebane 1.november, deretter hjemmekamp 22.november.

Moldes juniorlag ble Norgesmestere etter de vant mot Vålerenga i fjorårets finale, og fikk derfor delta i ungdomsligaen til UEFA (Youth League) i år. Årets juniorlag gjør det også bra i NM, og skal spille semifinale mot Stabæk på Aker Stadion neste uke (25.oktober kl.13.00).

G19 seier til finale