G19 Molde semifinale mot LSK 6-1 lagbilde feiring

Møter UC Dublin AFC i Youth League!

Moldes G19 møter det irske laget UCS (University college Dublin AFC) i første runde.

I dag kl.14.00 trakk Molde FK første motstander til UEFA Youth League onsdag 27.september. I første runde møter vi UCS som er forkortelsen på University college Dublin Association Football Club. Den første kampen spilles på bortebane, dvs. at vi tar de imot på Aker Stadion onsdag 18.oktober.

Vinneren sammenlagt av disse to kampene går videre til runde 2 som skal møte vinneren i kampene mellom Zimbru Chișinău (Makedonia) og Vllaznia (Albania). Runde 2 spilles første på bortebane 1.november, deretter hjemmekamp 22.november.

Trekning runde 1:

• Internazionale Milano (ITA) v Dynamo Kyiv (UKR)
  • Zimbru Chișinău (MDA) v Vllaznia (ALB)
  • Ludogorets (BUL) v Željezničar (BIH)
  • Dinamo București (ROU) v Lokomotiva Zagreb (CRO)
  • Esbjerg (DEN) v  KäPa (FIN)
  • Legia Warszawa (POL) v Breidablik (ISL)
  • UCD (IRL) v Molde (NOR)
  • Hammarby (SWE) v Ajax (NED)
  • Bordeaux (FRA)  v Salzburg (AUT, holders)
  • Nitra (SVK) v Shkëndija (MKD)
  • Dudelange (LUX) v Sparta Praha (CZE)
  • Sutjeska (MNE) v Budapest Honvéd (HUN)
  • Brodarac (SRB) v Maccabi Haifa (ISR)
  • Kairat Almaty (KAZ) v Krasnodar (RUS)
  • Liepāja (LVA) v Shakhtyor Soligorsk (BLR)
  • Bursaspor (TUR) v Saburtalo (GEO)

Trekning runde 2:

• Zimbru Chișinău/Vllaznia v UCD/Molde
  • Dinamo București/Lokomotiva Zagreb v Ludogorets/Željezničar
  • Internazionale Milano/Dynamo Kyiv v Esbjerg/KäPa
  • Legia Warszawa/Breidablik v Hammarby/Ajax
  • Brodarac/Maccabi Haifa v Bursaspor/Saburtalo
  • Liepāja/Shakhtyor Soligorsk v Nitra/Shkëndija
  • Kairat Almaty/Krasnodar v Sutjeska/Budapest Honvéd
  • Dudelange/Sparta Praha v Bordeaux/Salzburg

I følge Wikipedia ble UCD grunnlagt i 1895 under navnet Catholic University Medical School, men skiftet til nåværende navn i 1908. Lagets draktfarger er lyseblå med marineblå shorts og sokker, mens bortedraktene er helhvite med blå detaljer. Klubbens A-lag spiller for øyeblikket i den øverste divisjonen League of Ireland Premier Division, og spiller sine hjemmekamper på UCD Bowl. A-laget har ikke vunnet det irske seriemesterskapet, men har vunnet nivået under to ganger, som er League of Ireland First Division. UCD har også vunnet det irske cupmesterskapet FAI Cup og FAI Super Cup én gang hver. Klubben har ved to anledninger også deltatt i kvalifiseringsspill i Cupvinnercupen (1984/85) og UEFA Intertoto Cup (2000), men har møtt sterkere motstand og har ikke greid å kvalifisert seg til videre sluttspill.

Vi kommer tilbake med mer informasjon!