1937

Mikal Fosseide blir trener

I 1937 var Mikal Fosseide trener for laget. Treningen begynte 25. mars i Utstillingshallen. Det ble en brukbar innsats i cupen. Første kvalifiserende runde endte med seier 5-0 over Åndalsnes. Det ble en grei seier også i neste runde, 4-2 over Nordlandets Sportsklubb fra Kristiansund. Dessverre stoppet et annet Kristiansundslag, Clausenengen, moldenserne i første ordinære runde med 3-1 seier.

I 1959 ble Mikal Fosseide hedret av kretsformann Hans Møller for mange års innsats.

Første besøk av Rosenborg

Dette året fikk Molde FK for første gang besøk av Rosenborg, og kampen mot trønderne endte 2-2..

Braatt, Kristiansund ble slått hele 6-2, og i en førstedivisjonskamp ble byrivalene Træff slått 3-1.

I pokalserien gikk det nok en gang meget bra med seier 2-1 i en avgjørende kamp mot Åndalsnes.

Pokalmestre 1937: Johan Furseth, Olav Lange , Mikal Fosseide, Rolf Solstad, Arne Årø, Edmund Holst, Karl Sele, Jon Berg, Ivar Melsæther, Sigurd Solstad, Per Aunan.

Moldestafetten

Spillerne deltok også i andre idrettsaktiviteter. Flere av dem var aktive og meget gode brytere, og i 1937 deltok spillerne i Moldestafetten som ble arrangert for andre gang. Og Molde-guttene vant stafetten foran Træff.

Disse fotballspillerne beviste at de også behersket løping: Rolf Andersen, Per Aunan, Jon Berg, Helge Holst, Sigurd Solstad, Karl Åsgård, Jan Schneider, Ingolf Hoel, Edmund Holst og Ivar Melsæther.

I 1937 hadde styret denne sammensetningen: Formann: Fridtjof Bjørseth, styremdlemmer:Bernhard Hestad, Herlof Jacobsen, Mathias C. Hall og Nils Nilsen.

Uttagningskomite: Mathias C.Hall, Bernhard Hestad, Nils Nilsen.

Kamper i 1937:

MFK-Rollon0-2