Jubileumsfest

Lørdag 20. juni 1936 feiret klubben 25-årsjubileum i Molde Festivitetslokale med tilstøtende salonger. Festen ble meget vellykket med en rekke gode taler og sanger i et vakkert pyntet lokale.

Formiddagen etter var A-laget i Langevåg og tapte 3-4. Det var et ganske uventet resultat, og det var de som mente at jubileumsfesten nok satt i kroppen.

I jubileumsåret ble det spilt 24 A-kamper og 8 B-kamper. Gledelig var det at man nå også hadde fått guttelag, og dette spilte fem kamper i løpet av 1936.

Sportslig ble jubileumsåret meget bra. Rollon, Braatt og Guard ble beseiret, og det ble poengdeling i kampene mot Ålesund og Clausenengen.

POKALMESTRE

Molde FK ble pokalmestre i både klasse A og B. I B-klassen ble klubben dessuten kretsmestre.

Pokalmestre i 1936: Viktor Oshaug, Olav Lange, Edmund Holst, Rolf Solstad, Arne Årø, Bernhard Hestad, Ivar Melsæther, Jon Berg, Sigurd Solstad, Rolf Andersen og Per Aunan.

Pokalmestre i klasse B:Ole Hoel, Asbjørn Holst, Jan Indbjør, Sven Erlandsen, Helge Holst, Peder Melsæther, Mathias Hall, Karl Sele, Alf Strande, Kåre Harrang og Arne Stavik.

Følgende spillere kunne smykke seg med tittelen kretsmestre i klasse B: Johan Furset, A.Stavik, Asbjørn Holst, Sven Erlandsen, Helge Holst, Peder Melsæther, Alf Strande. Karl Sele, Mathias Hall, Kåre Harrang og Sverre Brekken.

Styret i jubileumsåret: Fridtjof Bjørseth, Nils Nilsen, Rudolf Rasmussen, Herlof Jacobsen ogWilhelm Hogstad.

For første gang finner vi egen uttakingskomite: Rudolf Rasmussen, Nils Nilsen og Alf Strande.

KAMPER I 1936

MFK-Rollon2-0