1921-1922

10-årsjubileum og kretsmesterskap

Bak f.v: Alf Strande, Hans Nylund Hestad, Emil Pedersen, Arthur Elvsås, Ivar Rasmussen, Ansgar Thornes, Berhard Hestad, Oscar Legernes. Foran f.v: Arvid Nustad, Alf "Gummimannen" Lie, Magnar Strande. Stående bak i dress: Sigurd Pedersen.

1921 - 10-ÅRSJUBILEUM

I 1921 ble nok et æresmedlem utnevnt. Ole Elvsaas ble beæret på denne måten for sin innsats på banen og i administrasjonen gjennom mange år.

Ole Elvsås

19. juni ble jubileet markert med fest i "Banken:" Til jubileumsfesten var diverse spillere og stiftere innbudt. Det ble holdt flere taler, blant annet av tre av klubbens forgrunnsfigurer: Klaus Andersen, J.F.Dahl og A.Aas.

Det ble spilt 11 kamper dette året,-fire av dem endte med seier, tre ble uavgjort og fire endte med tap.

Fra kampene i 1921 nevner vi følgende resultat:

MFK-Braatt6-1
MFK-KFK1-5
MFK-Braatt2-4
MFK-Rollon1-2

Formann: Ole Elvsås

Styremedlemmer: Karl Sandberg, Arthur Elvsås, Ivar Rasmussen, A.Thornes

1922 - KLUBBENS FØRSTE KRETSMESTERSKAP

I 1922 fikk Molde fotballklubb sitt første kretsmesterskap i klasse A, og klubben fikk en aksje i Møre Distriktslag for Idrett sin vandrepokal.

Følgende spillere var med da klubben tok sitt første kretsmesterskap: Alf Lie, Oddv. Rasmussen, Magnar Strande, Knut Haukebø, Ansg. Thornes, Ivar Rasmussen, Hilmar Røst, Kaspar Strande, Arth. Elvsaas, Oscar Legernes og Harald Mogstad.

Ludvig Nustad

Det ble en god sesong for de blå-hvite. Hele 14 kamper ble avviklet, og åtte av disse endte med Molde-seier.

Styret i 1922: Formann: Ludvig Nustad, styremedlemmer: Karl Sandberg, Rudolf Rasmussen, Arthur Elvsås, Ole Elvsås

Kjente kamper fra 1922:

MFK-Åndalsnes4-1