TEFT-midler til miljøtiltak

Sparebanken Møre støtter miljøtiltakene som gjøres på Råkhaugen, Tosten og Langmyra.

"Vi ønsker å verdsette gode idéer og prosjekt som er med på å gjøre lokalmiljøet vårt til et attraktivt sted å bo og leve. Dette synes vi Molde Fotballklubb Bredde bidrar til. Sparebanken Møre har derfor gleden av å tildele prosjektet Miljøtiltak Tosten, Råkhaugen og Langmyra kr 10.000,-" heter det i mailen fra Sparebanken Møre.

Klubben ombruker det forrige kunstgressdekket fra Aker Stadion til nytt dekke på Råkhaugen og Tosten. Rundt banen blir det bygget gjerde i tillegg til ballfangernett, og det blir en 20 cm høy kant rundt hele banen for å hindre at granulat spres gjennom gjerde og ballfangernett. Kunstgressdekket blir lagt helt ut til gjerdet og dette gjør at snø kan lagres inne på dekket på vintertid. Dette i tillegg til andre tiltak som informasjonsskilt for brukerne på alle tre banene og rister for samling av granulat vil kunne minimere spredningen.

Molde FK Bredde takker Sparebanken Møre for støtten!