Noe å glede seg til!

Molde Fotballklubb arrangerer hvert år turneringen Eat Move Sleep Molde. I fjor ble den avlyst på grunn av covid, men i år håper klubben at det skal bli mulig å arrangere igjen.

I 2019 deltok 1400 fotballspillere fordelt på 173 lag på turneringen. Turneringen ble arrangert i kjempefint høstvær og det kom lag fra klubber på Sunnmøre, Romsdal, Nordmøre og Trøndelag.

Se bilder fra turneringen i 2019 her.

Til turneringen i høst er det allerede påmeldt 93 lag. Det er lag påmeldt i alle klassene fra de yngste født i 2016 og til de eldste klassene født 2009. Påmeldingsfristen går ikke ut før 4. september, så det er fortsatt mulig å melde på lag.

- Å spille cup er for mange unge fotballspillere det kjekkeste med å spille fotball. På grunn av covid er det lenge siden det har fått denne opplevelsen og de yngste kullene har kanskje ikke vært på cup enda selv om de har spilt fotball i et over et år. Det er ekstra krevende å arrangere en så stor turnering samtidig som vi skal ha gode tiltak for smittevern, men vi i MFK tror det er viktig for motivasjon og spilleglede at vi kommer i gang igjen med cuper så fort som mulig, sier arrangementsansvarlig for turneringen Tove Berget.
- Vi har en egen smittevernansvarlig for turneringen og arrangerer denne turneringen godt innenfor de smittevernsregler som gjelder på tidspunktet.

Mer informasjon om turneringen og påmelding her.

Eat Move Sleep Molde arrangeres i samarbeid med Bama og Norges Fotballforbund. Sammen ønsker vi at flere skal spise sunt, være aktive og ha gode søvnrutiner. På hver cup er det en camp hvor både deltakere og tilskuere får informasjon om kosthold, bevegelse og søvnvaner.