Tap mot Tromsø

Molde gikk på sitt tredje tap for sesongen. Tromsø seiret 2-1 på Alfheim Stadion.

K P
2 Brann 7 14
3 Molde 7 13
4 Fredrikstad 6 11
5 Strømsgodset 6 10
Søndag 26. mai kl. 18.00 møttes Tromsø og Molde i runde 10 av Eliteserien. Kampen ble spilt på Alfheim stadion.

Andreas Linde måtte stå over kampen grunnet skade. Derfor fikk Alexandro Craninx sin første kamp fra start i Eliteserien. Belgieren fikk nylig spille store deler av kampen i seieren mot Sunndal.

lagoppstilling_til-mfk
Her er laget som spilte mot Tromsø søndag kveld. Artwork: TINGH

Tung start
1.omgang startet på værst mulig måte for gjestene. Etter bare rundt 30 sekunder banket Magnus Andersen inn ballen i Molde-målet og sendte Tromsø opp i en tidlig ledelse. MFK presset Tromsø i store deler av omgangen, men fikk ikke hull på byllen. Både Ohi og Knudtzon var nære scoringer, men stillingen 1-0 stod seg ut omgangen.

Ny tidlig scoring
Begynnelsen på 2.omgangen ble også en kalddusj for blåtrøyene. Tromsø doblet ledelsen sin med Robert Taylor etter 48 minutter. 5 minutter senere får Molde tildelt straffespark grunnet hands fra Mikael Norbø Ingebrigsten. Tromsøspilleren fikk også tildelt sitt andre gulkort for dagen, grunnet innvolveringen, og fikk dermed det røde. Molde fikk altså en meget god sjanse til å redusere, men Ohis straffespark ble reddet av Kongshavn. Stillingen forble 2-0.

Det ble bare nesten for MFK i dag. 94 minutter på overtid reduserte de med kaptein Ruben Gabrielsen og håpet kom tilbake. Desverre klarte ikke Molde å utligne og gikk på sitt tredje tap for sesongen, mens Tromsø fikk sin andre seier. Stillingen ble 2-1 til Tromsø.

– Vi har ingen andre å skylde på enn oss selv, sier manager Erling Moe. Det er ikke sånn vi ønsker å fremstå, så dette svir, sa han til Eurosport.

Nå går vi inn i en lengre pause i Eliteserien, ettersom det skal spilles landslagskamper. Neste kamp for Moldelaget blir hjemmekampen mot Ranheim 16. juni. Kjøp billetter her!

MFK_Kampannonsering_Ranheim_1920x1080