Ny seier i cupen!

17 år gamle Jakob Nyland Ørsahl ble kveldens profil, etter seieren over Sunndal på Sande Stadion. 0-4 ble resultatet til slutt, og Moldegutten sikret seg 2 mål i sin debut fra start.

Tabell-leder i Eliteserien møtte 3. divisjonslaget Sunndal i 2. runde av NM 2019. Molde gikk videre fra 1. runde etter storseier mot Eide, mens Sunndal seiret 1-0 over Byåsen.

lagoppstilling_sunndal-mfk
Her er laget som møtte Sunndal. Artwork: TINGH

Unguttene Jakob Nyland Ørsahl og Emil Varhaugvik Breivik fikk prøve seg fra start for første gang, og utnyttet muligheten! Kampen startet med et tidlig mål fra Remmer, som fikk stå alene på bakerste benk og sendte blåtrøyene i ledelse. Etter 17 minutter økte Leke James ledelsen til 0-2.

Ørsahl-dobbel
Så var det klart for kveldens profil. Nyland Ørsahl fikk sitt første MFK-mål etter å ha blitt spillt fri av Breivik. Moldegutten plasserte ballen fint i hjørne bak Sunndal-keeper og sendte Molde opp i en 3-måls-ledelse. Knappe to minutter senere var han der igjen. Denne gang var det Leke James som finter seg forbi på venstre flanke og sendte ballen videre til 17-åringen som enkelt setter inn sitt andre for dagen. Imponerende presentasjon i sin debut fra start!

Målløs 2.omgang.

Vi fikk hele 4 mål i 1.omgang, og kampen var allerede avgjort. Moldelaget fortsatte å presse i 2.omgang, men Sunndal stod kgodt i mot og forhindret flere baklengs. Det var unguttene som ble kveldens profiler. Nyland Ørsahl med 2 mål, og Breivik med sin målgivende. Tobias Hestad, Markus Eiane og Oliver Petersen fikk også prøve seg i cup-oppgjøret.

Kampoppsettet for runde 3 blir publisert på mandag!