Styrker trenerteamet i 2020

Ørjan Nygård går inn i trenerteamet til Erling Moe neste sesong.

Ørjan inngår i A-lagets trenerteam med fysisk trening som hovedoppgave.

– Vi er veldig glade for å ha Ørjan på plass i klubben og han vil komplimentere trenerteamet i 2020 på best mulig måte, sier hovedtrener Erling Moe.

PART_1576751770604
Ørjan har tidligere vært fysisk trener i Bodø/Glimt. Foto: Freddy Thoresen, Avisa Nordland

Ørjan har tidligere jobbet som fysisk trener i Sogndal og som trenerassistent i Junkeren. Etter det ble han en sentral mann i Bodø/Glimt og Kjetil Knudtsen sitt trenerteam som fysisk trener. Han startet oppe i nord i 2016 og var med på det sterke opprykket til Eliteserien i 2017. Han var også en del av Glimts imponerende prestasjon i årets sesong, før han i august reiste tilbake til Molde, og startet i jobben som lærer på Romsdals VGS.

Nygård 2
Foto: Freddy Thoresen, Avisa Nordland

Tidligere denne måneden ble han ansatt som hovedtrener for Malmefjorden IL. Molde Fotballklubb ønsker å takke Malmefjorden IL for at de var positive, da vi tok kontakt med dem i forbindelse med ansettelsen av Ørjan.

– Jeg ser frem til å begynne å jobbe hos Norges beste fotballklubb. Jeg setter stor pris på tilliten fra MFK, og spesielt fra Erling Moe. Jeg vil også takke Malmefjorden IL for å være løsningsorienterte i saken, sier Ørjan.

Vi ønsker Ørjan Nygård hjertelig velkommen til klubben!

Se Gullguttene i 2020 - Artwork