Oliver Petersen leies ut til Grorud!

Det unge keepertalentet skal spille i OBOS-ligaen ut sesongen!

Oliver Petersen (19) skal spille høstsesongen i Grorud IL. Unggutten kom til Molde fra Follo høsten 2018, og skrev nylig en kontrakt som strekker seg ut 2024. I år fikk han sine første fem A-lagskamper - Alle seiere og to rene bur. Ellers har Oliver tjue kamper for Molde 2, to for G19-laget, i tillegg til sju U-landskamper. 19-åringen ble også kalt inn til U21-lagets EM-kvalikkamp mot Estland tirsdag.

NTB_brDnH8nJc5A.jpg
Oliver Petersen i aksjon mot Strømsgodset på Aker Stadion. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

- Utlånet passer Oliver helt perfekt nå! Han har nivået inne og det viste han gjennom fem solide Eliteserie-kamper. Sesongen er nå halvspilt, så da er det bare å fortsette med den gode flyten inn til OBOS-ligaen. Der får han nok å gjøre, og det kommer til å bli fantastisk for utviklingen hans, sier keepertrener Per Magne Misund.

Nå venter nye utfordringer på østlandet og vi gleder oss til å følge med!

Lykke til i Grorud, Oliver!