Molde Fotballklubb tar tempen på publikum

Til lørdagens hjemmekamp mot ODD på Aker Stadion tar Molde Fotballklubb enda et steg i forhold til å ta sikkerhet og smittevern på alvor. Alle som kommer på kamp blir nemlig scannet ved inngangen, slik at publikum kan føle seg enda tryggere når de går inn på kamp.

Klubbens samarbeidspartnere har donert sine 90 billetter til Tornekrattet til denne kampen, så på inngang 13 vil vi ha massiv støtte fra Tornekrattet og vår 12.mann. For å ivareta smittevern vil Tornekrattet bli spredt ut på hele kortsiden mot vest, og i tillegg ha egne ansvarlige som passer på at man holder en meters avstand.

Molde Fotballklubb har siden seriestart tatt i bruk en skanner fra selskapet Elotec som måler temperaturen på personer som stiller opp foran maskinen. Dette går unna, og tar 3 sek per person. Maskinen viser da temperatur, og gir grønt eller rødt lys om man er frisk til å komme inn på kamp. Denne plasseres på inngang 13 på kampdag, slik at alle som kommer blir sjekket på vei inn.

På langsiden på inngang 2 er det også 100 personer som skal inn på stadion. Her vil man ha håndskannere som måler alle på vei inn på en rask og effektiv måte.

Vi anbefaler publikum å være ute i litt ekstra god tid, slik at man bidrar til å redusere kø på vei inn, selv om det går raskt å skanne publikum.

En skanner fra selskapet Elotec vil være plassert ved inngangene som måler temperaturen på personer som skal inn på kamp i morgen. Foto: Daniel Nerli Gussiås. RB

Markedsdirektør Oddvar Talset sier at klubben ønsker å være i førersetet og gjør alt man kan for å skape trygge og gode rammer både for publikum, frivillige, ansatte og spillere ved å gjøre slike tiltak. – Publikum har vært veldig flinke til å overholde avstand og opptre disiplinert i forhold til de retningslinjer vi har å forhold oss til. Nå er det viktig at vi sammen fortsetter å vise hensyn til hverandre ved å følge rådene fra FHI.

Vi ønsker alle de 200 som kan komme på kamp i morgen velkommen, og så ønsker vi alle med blå-hvite hjerter god kamp!

Foto: Daniel Nerli Gussiås, RB

Kampannonse - MFK-ODD - 1920x1080