Tilbake i blått: - Deilig!

Mats Møller Dæhli (28) vender tilbake etter flere år i utlandet, og har skrevet under på en fireårskontrakt med Molde Fotballklubb.

Mats Møller Dæhli returnerer tilbake til Molde etter flere år utenlands, og har skrevet under på en fireårskontrakt. Det bekrefter administrerende direktør i klubben, Øystein Neerland.

- Jeg gleder meg til denne utfordringen. Det føles godt og riktig å være tilbake i Molde igjen nå, sier Møller Dæhli.

Midtbanespilleren kom til Molde fra Manchester United tilbake i 2013 som 18-åring, og var på den tiden regnet som et av Norges fremste talenter. Den talentfulle midtbanespilleren spilte én sesong for de blåhvite, før han foran 2014-sesongen tok følge med Ole Gunnar Solskjær til Wales og Premier League.

NTB_bDIHqwbiCjY.jpg
Mats Møller Dæhli kysser kongepokalen etter cupfinale-seieren mot Rosenborg. Foto: Vegard Grøtt / NTB

Etter året i Premier League har Oslo-gutten hatt flere år i Tyskland og Belgia med spill i både Bundesliga, 2. Bundesliga og den øverste divisjonen i Belgia. I de tyske klubbene Freiburg, St. Pauli og Nürnberg fikk han til sammen 186 kamper i tillegg til 10 mål og 31 målgivende.

- En spiller vi bestandig har hatt i bakhodet siden han dro herfra, og nå er timingen full klaff for alle parter til å komme hjem igjen. Mats kommer til å gjøre oss enda mer spillsterk i det offensive spillet. Han har et godt fotballhode som vi ønsker å utnytte maksimalt i årene som kommer, sier hovedtrener Erling Moe.

Møller Dæhli kan bekle de fleste posisjonene på midtbanen, men har de siste årene spilt som offensiv midtbane og ving. De siste årene har han også fått flere kamper med det norske flagget på brystet, der han noterte seg for 2 mål på 36 kamper.

Vi i Molde Fotballklubb ønsker Mats Møller Dæhli hjertelig velkommen tilbake!