Pisk oss gjerne, men ikke svikt oss

Kjære alle dere som er glade i Molde FK

Det koker rundt Molde FK. For mange har det kokt over. Vi forstår dere godt – og tro oss; spillere, trenere og ansatte har hatt det like vondt som dere.

Kjære, trofaste supportere: Dere har deres fulle rett til å fortvile, kritisere, stille spørsmål og kreve hoder servert på fat. Fotball er følelser, nedturer, oppturer, jubel og fortvilelse.

Alle som er glade i Molde fortjener selvfølgelig bedre enn de siste forestillingene mot Bodø/Glimt og Strømsgodset. Fra vår plass innerst i skammekroken forstår vi reaksjonene – de var vel fortjent. Søndag skal vi bevise det. Vi har kjent nok på skammen etter oppløsningen i Drammen.

Selv om fotball er en lagsport, er hver og en av oss som trener og spiller for Molde, ansvarlige for prestasjonene. Vi peker kun på oss selv. Det skal stilles skyhøye krav til Norges beste fotballklubb – til landets sterkeste spillerstall, på landets flotteste stadion.

Vi er klare over at et unisont, høylytt «Unnskyld» ikke er nok. Det skal, og vil, følges opp med handling. Her, nå – i dag, og på søndag. Det er vårt ansvar å bringe fotballgleden tilbake til alle som er glade i Molde. Den jobben startet på flyet over fjellet på mandag, og har fortsatt i garderoben, på treningsfeltet og hjemme hos hver og en av oss denne uken. Søndag skal Sandefjord få merke hvordan såret stolthet vil kanalisere en «farlig» positiv energi og spilleglede.

Sølvet er fortsatt vårt, Europaspill neste sesong er noe vi gleder oss til. Vi er for lengst oppe på hestene igjen.

Vi håper dere gir oss fornyet tillit på søndag.

«Vi gir det vi har, tar det vi får

Vi er her når du ligger, og her når du står»

Sportslig hilsen alle oss i Molde FK