Kristoffer Haraldseid nominert til MOT-prisen 2021!

Molde-backen var én av ni spillere fra Eliteserien og OBOS-ligaen som er nominert av sine lagkamerater til å vinne MOT-prisen 2021 for årets modigste fotballspiller.

Kristoffer Haraldseid ble valgt med klar margin i avstemmingen fra spillergruppen til Molde FK for årets MOT pris. Han har vært et sant forbilde for alle spillere i forhold til å spre positiv energi og sette laget foran seg selv i hele år. Kristoffer sine holdninger, både på og utenfor banen, har vært profesjonelle fra første dag til nå, og det er et eksempel på hvordan det skal gjøres som vil være vanskelig for noen andre å matche. Molde FK er stolt over å nominere Kristoffer Haraldseid til MOT-prisen 2021.

Ohi vant i fjor

For 13. gang skal MOT-prisen for Eliteserien og OBOS-ligaen deles ut. I likhet med tidligere år er det spillerne på MOT Norges ambassadørlag som nominerer sin kandidat til MOT-prisen. Det er også spillerne selv som stemmer frem vinneren blant de nominerte MOT-kandidatene.

Kriteriene for å vinne MOT-prisen er at spilleren er bevisst sin rolle som forbilde for barn og unge, bryr seg om medspillere og viser respekt for både dommer og motspillere.

- Vi synes det er utrolig stas å dele ut MOT-prisen. Vi er stolte over at vi har mange flotte rollemodeller på våre ambassadørlag og vi synes derfor det er viktig å gi spillere som er bevisste sitt ansvar som forbilder en ekstra oppmerksomhet, sier kommunikasjon- og ambassadøransvarlig Martine Haug Nysether i MOT Norge.

I fjor var det Molde-spiller Ohi Omoijuanfo som vant MOT-prisen for Eliteserien og OBOS-ligaen, mens det var Lyn-spiller Kirvil Odden som stakk av med MOT-prisen for Toppserien.