Før kampen: Molde - Bodø/Glimt

Vi tar i mot Bodø/Glimt til treningskamp fredag 2.februar

Etter to treningskamper hvor vi henholdsvis har vunnet 3-2 og 12-0, er det nå klart for den kanskje tøffeste testen så langt. Bodø/Glimt tar turen til Aker Stadion, og de har fjorårets oppgjør friskt i minne.

For i tilsvarende oppgjør i fjor vant gultrøyene 0-2, og manager Ole Gunnar Solskjær var alt annet enn fornøyd med oppvisningen fra sine egne.

- Ikke noe positivt å ta med seg fra denne kampen, sa han den gang.

Molde

Hjemmelaget går inn mot denne kampen med to av to mulige seire. Den første mot det spanske laget Seleccion AFC, den andre mot Kretslaget.

På spillerfronten har Molde på sin side hentet venstreback Kristoffer Haugen fra Viking, og solgt Bjørn Bergmann Sigurdarson til FC Rostov. Molde har også forlenget låneavtalen med tidligere Bodø/Glimt-spiller Mathias Normann, som stod på bortelagets side i fjorårets oppgjør.

I de to foregående treningskampene har hjemmelaget, i tillegg til den relativt unge A-stallen, sluppet til flere faste G19-spillere: Leo Skiri Østigård, Martin Ove Roseth, Tobias Svendsen med flere.

Det er ventet at disse også får sjansen fredag.

(saken fortsetter under bildet)

IMGL2135
Mathias Normann spiller i blått i morgen (Foto: P.T.Nilsen)

Bodø/Glimt

I likhet med hjemmelaget kommer Bodø/Glimt til Aker Stadion for årets tredje treningskamp. De slo først Mjølner 3-0, før de forrige fredag gikk på et 2-1 tap mot fjorårets fjerdeplass i Eliteserien, Strømsgodset.

I motsetning til hjemmelaget, er det intet nytt å melde på spillerfronten til Bodø/Glimt (pr 31.januar 2018). De har hverken kjøpt eller solgt noen spillere, og har til nå i sesongoppkjøringen gitt unggutta sjansen, i likhet med Molde. Håkon Evjen, Runar Hauge, Tobias Johnsen, Jens Petter Hauge, Fredrik André Bjørkan, William Michalsen og William Arne Hanssen er blant spillerne som har fått mye spilletid i vinter.

Kampen

Kampen kan du se gratis på stadion gjennom inngang 9. Kampen streames også av RBnett (krever abo), og vi kommer til å liveoppdatere gjennom twitterkontoen vår (molde_fk).

PS: I dag er det kun 38 dager igjen til seriestart! Hvis du ikke har skaffet deg sesongkort enda kan du gjøre det her