Normann forlenger!

Mathias Normann har forlenget låneoppholdet sitt med oss fram til sommeren 2018.

- Æ glede mæ enormt til å bidra mer for Molde!

Mathias Normann er svært fornøyd med å bli værende i Molde FK fram til sommeren. Svolvær-gutten ble i fjor kjøpt av Premier League-klubben Brighton, og deretter lånt ut til oss. Nå har Brighton omsider gått med på en forlengelse av låneavtalen.

Men høstsesongen ble ikke helt som planlagt for 21-åringen. Etter en strålende debut i cupen mot nabo Kristiansund, og flere gode kamper i tiden som fulgte, ble han skadet og måtte ut på båre i en U21-landskamp i Irland. Etter dette ble aldri høstsesongen slik han hadde håpet.

Nå ser han imidlertid lyst på tilværelsen og på å få fortsette i den blå drakta.

- Nå er jeg veldig klar for å spille mer fotball. Jeg har trent godt i vinter og jeg føler meg generelt bra. Nå er målet å holde meg skadefri og fortsette å trene på samme måte, så er jeg klar for en ny sesong.

(saken fortsetter under bildet)

MFK-KBK 2-1 NM Foto PTN Normann
Normann i aksjon mot KBK

Manager Ole Gunnar Solskjær har vært klar på at han ønsker Normann med videre, og er naturligvis glad for at dette nå blir en realitet.

- Jeg er veldig fornøyd med å forlenge avtalen med Mathias fram til sommeren. Høsten ble dessverre ødelagt av skaden han pådro seg, men nå ser han veldig frisk og motivert ut. Han viste i perioder i fjor hvilket nivå han innehar, så vi gleder oss veldig til å se ham videre i Molde-drakta.

Mathias Normann

• Fra - Svolvær