Europa League hjemme i jazzuka

Vi skal møte Glenavon FC i første kvalifiseringsrunde i Europa League, og returoppgjøret spilles på Aker Stadion torsdag under jazzfestivalen.

Onsdag 11.juli blåses første kvalifiseringsrunde i Europa League i gang, og vi skal møte Nord-Irske Glenavon FC i første kamp, dette ble klart etter trekninga onsdag.

Glenavon FC ble stiftet i 1889 og trenes i dag av Gary Hamilton. Laget endte i fjor på 3.plass i sin hjemlige liga med 69 poeng.

Hjemmekamp i jazzuka

Siden vi starter med bortekamp 11.juli, får vi returoppgjøret hjemme torsdag 19.juli, midt under Molde Jazzfestival.

Kampen spilles trolig klokken 18.00, dette er dog ennå ikke bekreftet.

- Det er svært gledelig for oss at vi får hjemmekamp i jazzuka. Jazzfestivalen er en folkefest med mange tilreisende, og dette blir jo årets jazzkamp ettersom vi ikke spiller vanlig Eliteserie-runde. Europaspill er viktig for Molde Fotballklubb og vårt publikum, vi håper derfor at så mange som mulig vil bidra til å gjøre denne kampen til en happening. I tillegg så kan vi også få besøk av mange feststemte Nord-Irer som får oppleve Molde under jazzfestivalen, og som nok vil bidra til å lage stemning i byen, og på Aker Stadion, sier Markedsdirektør Oddvar Talset.