Uavgjort mot Vålerenga

En svært underholdende treningskamp som endte 1-1

Treningskampen mot Vålerenga ble en underholdende forestilling for de fremmøtte ved Marbella Football Center torsdag. Vi tok ledelsen etter 26 minutter etter at Hussain fant nettmaskene, og herifra bølget kampen fram og tilbake til det til slutt stod 1-1.

Første omgang

Vålerenga startet best og hadde ballen mest de første ti minuttene. Etter dette tok vi mer og mer tak i kampen, og fikk etablert spillet inne på Vålerengas halvdel. Ingen av lagene skapte de helt store sjansene, men da det stod 26 minutter på tavla skrudde Hussain inn et nydelig mål fra 17 meter, etter en pasning fra høyreback Ssewankambo.

Etter scoringen har vi mye ball på Vålerengas halvdel. Når Vålerenga først får ballen er de farlig frampå, men skuddforsøkene har vår sisteskanse Ranmark god kontroll på.

Det blir ikke flere mål denne omgangen, og vi går til pause med ledelsen.

Andre omgang

Vi gjør tre bytter før vi entrer banen for de siste 45. Forren, Hestad og Chima går ut og erstattes av Remmer, Sarr og Nattestad.

Den første store sjansen kommer etter 58 minutter. Remmer og Ssewankambo kombinerer fint på høyresiden før de gir ballen til Svendsen. Svendsen drar seg forbi to forsvarsspillere og slår knallhardt inn til Petter Strand som avslutter, men keeper er god og redder, og returen går dessverre over mål.

Etter dette presser Vålerenga på og skaper flere farligheter, og i det 68.minutt får de til slutt nettkjenning signert Magnus Grødem

Etter dette skaper vi flere gode muligheter, og det hadde ikke vært ufortjent om vi hadde fått enda et mål. Dessverre for oss leverte Vålerengas keeper en solid kamp og berget hovedstadslaget ved flere anledninger.

Flere mål blir det ikke, og kampen ender 1-1.

Vår siste treningskamp på Marbella spilles førstkommende søndag mot Dinamo Brest klokken 18.00, denne spilles også på Marbella Football Center.

Laget (4-3-3)

Ranmark

Ssewankambo, Østigård, Forren, Telo

Svendsen, Hussain, Strand

Hestad, Karlsson, Chima

Haugen inn for Hussain etter 35 minutter.

Sarr, Nattestad og Remmer inn for Forren, Chima og Hestad etter pausen.

Amang, Normann og Aursnes inn for Karlsson, Svendsen og Ssewankambo etter 73 minutter.