- En typisk treningskamp

Molde måtte se seg slått av Bodø/Glimt i årets tredje treningskamp

Fredag 2.februar var det klart for årets tredje treningskamp. Vi tok i mot Bodø/Glimt på  Aker Stadion, hvor Bodøværingene hadde en god opplevelse i tilsvarende oppgjør i fjor da de slo oss 0-2.

Selv om dagens kamp må kunne sies å være bedre spillemessig enn fjorårets, måtte vi likevel se oss slått 1-2 når 90 minutter var spilt.

- Liker aldri å tape

Manager Ole Gunnar Solskjær sier kampen bar preg av å være en treningskamp, men understreker at han ikke er fornøyd med tap.

- Jeg liker aldri å tape fotballkamper. Det er det ingen andre her som gjør heller, så vi skulle selvfølgelig gjerne hatt et bedre resultat. Når det er sagt er dette en fin gjennomkjøring, og litt sånn det skal være på denne tiden. Mange av spillerne er nok litt tunge i kroppen på grunn av mye trening, og vi har ikke tid til noen rolige økter nå i forkant av disse treningskampene.

Han er derimot tidvis fornøyd med det spillemessige.

- I perioder er vi bra. Vi kombinerer fint, får ballen ut på kant og slår flere gode innlegg. Men klart at det er vanskelig å få satt spillet ordentlig når vi gjør såpass mange endringer, noe vi er nødt å gjøre så alle får litt "kampfølelse" i beina.

Tross årets første tap er ikke manageren veldig bekymret.

- Jeg mister ikke nattesøvnen av dette. Vi vet hva som var bra, og vi vet hva som var dårlig. Dette var en viktig gjennomkjøring, og nå møter vi Lillestrøm borte neste uke før vi skal til Marbella, så vi vet hva vi må jobbe med.

Første omgang

Første omgang startet rolig og sjansefattig. Hjemmelaget klarte omsider å etablere spillet sitt inne på Bodø/Glimts halvdel, uten å skape all verden av sjanser.

Først etter 29 minutter ble Linde klam på ryggen. Glimts kaptein Moberg stiger til værs og stanger ballen på innsiden av stolpen. Vi slipper med skrekken.

Like heldige er vi ikke sju minutter senere. Ulrik Saltnes spilles fri inne på åtte meter, og breisider ballen i mål.

Dermed står det fortjent 0-1 til pause.

Andre omgang

Som seg hør og bør i en treningskamp ble hele laget med unntak av keeper Linde byttet i pausen.

Det tok imidlertid ikke mer enn fire minutter før vi fikk oss nok en kalddusj.

For i det 49.minutt varter Jens Petter Hauge opp med et lite kunststykke. På ett touch lobber han ballen elegant over vår sisteskanse, og Glimt går opp til 0-2.

Men kampen er ikke over enda.

Sju minutter senere er det nemlig vår tur. Venstreback Telo fosser oppover venstrekanten og slår et glimrende innlegg, der ruver Petter Strand i lufta og avslutter minst like glimrende. Dermed står det 1-2.

Lillestrøm neste

Neste fredag, 9.februar, møter vi Lillestrøm borte på Åråsen i nok en treningskamp. Deretter skal laget til Spania på treningsleir, hvor det blir tre nye treningskamper.

Her kan du se hvordan resten av sesongoppkjøringen blir.