Sigurðarson klar for FC Rostov

Adm.direktør i Molde FK, Øystein Neerland, bekrefter at Björn Bergmann Sigurðarson (26 år) er solgt til FC Rostov.

Sigurðarson spilte for Molde FK sesongen 2014, da på lån fra Wolverhampton. Siden da har han spilt for København i Superligaen (lån) og for Wolverhampton i Championship. Han kom tilbake til Molde FK sommeren 2016, med en kontrakt ut 2019. I 2017 ble han klubbens toppscorer med 16 mål i Eliteserien. Nå er han klar for nye eventyr i Russland:

- Jeg har hatt det så gøy i Molde FK og blitt glad i alle i og rundt denne klubben, både de ansatte og spillerne som jeg kaller mine venner i dag. Det har vært veldig kult å få trene under teamet til Ole Gunnar, og jeg har lært mye av dem. Dette er en sjanse jeg bare måtte ta for å spille på et høyere nivå, sier Sigurðarson.

FC Rostov holder til i den russiske byen Rostov-na-Donu og spiller i den russiske Eliteserien. Rostov spilte seg frem til gruppespill i Champions League for ett år siden, de tok seg videre til Europa League sluttspill og ble knepent slått ut av Man. United i 8-delsfinalen i mars 2017.

Manager i Molde FK, Ole Gunnar Solskjær, sier det blir artig å følge Sigurðarson videre:

- Bjørn er en super gutt å jobbe med. En humørspreder på og utenfor banen. Vi har visst om hans ferdigheter lenge, men han trenger å spille og trene regelmessig for å få fram potensialet sitt og dette har vi greid sammen med vårt medisinske apparat. Vi takker han for et fantastisk bidrag i Molde FK og ønsker han virkelig lykke til i Russland og håper å se ham spille for Island i VM.

Vi takker Bjørn for tiden i Molde FK, og ønsker han lykke til i Russland!