Seier i årets første treningskamp

Vi slo Seleccion AFC 3-2 under årets første treningskamp lørdag.

Etter en snau uke i Spania var det klart for årets første treningskamp mot Seleccion AFC.

Og kampen startet svært bra, sett med blå øyne.

Etter kun noen få minutter var Fredrik Brustad farlig frampå, men skuddet gikk i tverrliggeren. Men Brustad var ikke ferdig for dagen.

For etter 14.minutter fant han nettmaskene. Fredrik Aursnes fant Moström, som ga ballen videre Brustad, og denne gangen fant ballen veien mellom stengene.

Det var flere enn Brustad som var heltent før denne kampen. Moström var på farten igjen to minutter senere, han fant Eirik Hestad som satt ballen i mål. Med det kunne svensken notere seg for sin andre målgivende for dagen.

Dette var gode minutter for oss, for kun to minutter senere serverte Fredrik Aursnes navnebror Brustad, og det stod 3-0 på tavla etter kun 18 minutter.

Seleccion AFC våknet

Spanjolene ville også være med i kampen, og på en av sine få visitter inne i vår 16-meter skaffet de seg straffespark, som de plasserte sikkert bak Eriksen i målet.

Flere mål ble det ikke i første omgang, og vi kunne entre banen til de siste 45 minuttene med 3-1.

Laget som entret banen i andre omgang var et veldig annet enn hva vi så i første. Blant annet fikk unggutten Leo Skiri Østigård kapteinsbindet rundt armen.

Kampen bar etter dette preg av de tre raske målene, og vi hadde god kontroll. Vi hadde fortsatt ballen mest, og var farlig frempå ved flere anledninger. Vår unge kaptein var svært nære å sette ballen i mål etter frispark fra høyre.

Etter 80.minutter skapte spanjolene spenning i kampen da de var frempå og satt 3-2.

Få minutter etter var vi svært nære å punktere kampen da Petter Strand ble sendt alene igjennom. Den spanske keeper gjorde seg stor og berget hjemmelaget.

Flere mål ble det ikke, og gutta kunne avslutte turen med seier og en fin gjennomkjøring.