Poengdeling i Sarpsborg

Fire mål, rødt kort og straffe. Det ble en svært dramatisk kamp i Sarpsborg.

Molde reiste til Sarpsborg etter en turbulent uke. Først med tap hjemme i serien mot Odd, så tapet mot Brattvåg i cupens andre runde.

Molde reiste revansjesugne til Sarpsborg og til banen de tradisjonelt har slitt med å knekke koden.

Mål etter ett minutt

Det var nok mange som tenkte at det skulle bli blytungt denne gangen også når Agger setter kampens første mål for Sarpsborg allerede etter ett minutt. Frisparket slås inn fra høyre, og Agger står plutselig fri på bakerste, skuddet går via Sarr og i mål.

Men Molde tar tak, og er aggressive etter startsmellen.

Molde har ballen mest og får en rask utligning. Åtte minutter er spilt når Kristoffer Haugen slår inn fra venstre, og Erling Braut Håland avslutter på akrobatisk vis med venstre. Ballen i mål, og det er 1-1.

Molde fortsetter å ha mye ball etter målet, og fortsetter å stå høyt i banen.

Straffe til hjemmelaget

Etter 24 minutter oppstår dagens første kontroversielle situasjon. Gregersen spiller ballen tilbake til Linde, før dommer Nilsen mener han feller Sarpsborg-spilleren som er på vei opp for å presse svensken. Straffen settes midt i mål av Agger, og det står 2-1.

Rask utligning

Men Molde nullstiller, og fortsetter å presse. Etter 29 minutter slår Aursnes en glimrende corner fra høyre, og Mathias Normann vinner krigen i boksen og stanger inn utligningen, og det står 2-2 før halvtimen er spilt.

Etter dette holder Molde trykket oppe, og det blir nok en omdiskutert situasjon minuttet før pause når Normann går i bakken etter å ha blitt felt av en forsvarsspiller. Dommer Nilsen vinker spillet videre, og det er det siste som skjer i omgangen.

Sarpsborg best i gang

Sarpsborg startet andre omgang slik Molde startet første. Høyt press og stort ballinnhav. Molde mer med fra 60 minutter, og ingen av lagene skapte de store sjansene.

Normann så rødt

Etter 71 minutter ser målscorer Mathias Normann rødt. Ut i fra TV-bildene kan det se ut som han stempler Rashad Muhammed etter en duell ved sidelinja.

Etter dette ligger Molde kompakt og rydder unna det Sarpsborg varter opp med av angrep. En stor Vegard Forren stanger unna alt av innlegg, og resten av laget er fokusert og det blir sjelden skikkelig farlig.

Men når Gregersen er uheldig med touchen etter 86 minutter, priser vi oss lykkelige som har en "super-svenske" mellom stengene som varter opp med en kjemperedning i én mot én-situasjonen som følger.

Flere mål blir det ikke, og det ender 2-2 i Sarpsborg.