Óttar Magnús Karlsson

Karlsson klar for Molde FK

Den islandske angrepsspilleren Óttar Magnús Karlsson (19) har signert en avtale med Molde FK ut 2019.

Administrerende direktør i Molde FK, Øystein Neerland, bekrefter at Karlsson er klar for Molde FK.

Den 190 cm høye angrepsspilleren har spilt for ungdomsakademiet til Ajax i Nederland siden sommeren 2013. Han gikk til Sparta Rottendam (lån) våren 2016 før han returnerte til barndomsklubben Víkingur Reykjavík i slutten av april. Siden da har han spilt 20 kamper og satt inn syv mål for klubben. Karlsson har også 23 kamper og tre mål for aldersbestemte landslag, og spiller i høst EM-kvalifiseringskamper for U21-landslaget. Ottar M. Karlsson er veldig glad for å ha inngått en avtale med Molde FK:

- Det er en god følelse å ha dette overstått, det har vært en prosess over en lengre periode. (…) Molde viste stor interesse for meg og jeg likte godt byen da jeg kom for å sjekke ut forholdene. Jeg så kampen her mot Sogndal, det var ikke den beste kampen men jeg liker godt spillerne og treneren her.

Manager i Molde FK, Ole Gunnar Solskjær, har fulgt islendingen i et halvt år og beskriver han som en fysisk sterk angrepsspiller:
- Han er et av de største spisstalentene fra Island, og han har gått skolen sin i Ajax. Han er veldig godt skolert og en intelligent spisstype som vi tror kan bidra positivt i Eliteserien allerede neste år, sier Solskjær om talentet.

Vi ønsker Óttar velkommen til Molde Fotballklubb!