Ny kontrakt til Østigård

18 år gamle Leo Skiri Østigård fra Åndalsnes har signert en ny treårskontrakt med Molde Fotballklubb, det bekrefter administrerende direktør Øystein Neerland.

Østigård er kaptein for juniorlaget som gjør det svært bra i Youth league, og er fornøyd med å ha fornyet kontrakten med klubben.

- Jeg tror jeg kommer til å utvikle meg på best mulig måte ved å forlenge med Molde Fotballklubb, uttaler 18-åringen.

Østigård er en lokal spiller oppvokst i Åndalsnes, og Solskjær er svært fornøyd med å ha ham med videre.

- Vi har alltid sagt vi vil ha fram lokale spillere, det er et stort steg å ta fra å spille juniorfotball til å skulle utfordre Rosenborg, men Leo er en spiller jeg helt sikker på at er klar for det.

Sikker på at han kan bli kaptein

Solskjær sparer ikke på kruttet når det gjelder unggutten.

- Leo er allerede en bauta på trening, en litt unorsk spiller og uten tvil en ledertype, og jeg er sikker på at han kan bli en kaptein for Molde i framtida.

- Jeg er jo ”Næsing”, så det skal bli tøft å møte meg utpå der, smiler Østigård.

Utelukker ikke utlån

Sjefen sjøl er klar på at det er helt avgjørende for Østigård å få spille mange kamper i årets sesong, og lover at publikum får se han i aksjon tidlig.

- Vi får garantert se ham i første treningskamp, og vi ønsker så klart at han skal spille så mye som mulig i år. Men om det blir her eller et annet sted, det gjenstår å se.

Østigård er klar på at han ønsker å vise seg fram tidlig.

- Jeg trente jo en del med a-laget i fjor, så jeg fikk kjenne på nivået. I år er selvfølgelig målet å få noen kamper i Eliteserien, så får vi se om det blir her eller om et utlån blir aktuelt.

Vi gleder oss til å se Leo i aksjon!

Leo Skiri Østigård

• Fra: Åndalsnes