Møter Monaco FC i play-off

Moldes juniorlag trakk Monaco FC som motstander i Play-off til UEFA Champions League.

I dag var det trekning til Play-off runden i UEFA Youth League, der Molde trakk motstanderlaget i Play-off kampen 6 eller 7. februar.

Annonse:

Trener for juniorlaget, Thomas Mork, tror det blir en tøff kamp som de virkelig ser frem til.

- Vi trakk et av de bedre lagene i puljen. De er flink til å utvikle egne unge spillere, dette blir nok en tøff utfordring som vi gleder oss til.

Slik ble trekningen:

Zeljeznicar - Atlético Madrid
Nitra - Feyenoord
Brodarac - Manchester United
Molde FK - Monaco
Ajax - Paris Saint-Germain
Krasnodar - Real Madrid
Inter - Spartak Moskva
Salzburg - Sporting CP

Moldes juniorer slo først irske UC Dublin og deretter moldovske FC Zimbru sammenlagt og gikk videre til Play-off runden. Nå møter de altså laget fra fyrstedømmet Monaco.

De åtte lagene som går videre fra Play-off, vil bli med de åtte gruppevinnerne til sekstendelsfinaler. Her kan de evt. møte Barcelona (Spania), Basel (Sveits), Bayern München (Tyskland), Chelsea (England), Liverpool (England), Manchester City (England), Porto (Portigal) eller Tottenham Hotspur (England). Denne trekningen skjer i så fall 9 februar.

Viktige datoer:

• Play-offs: 6/7 February

• Knockout draw: 9 February

• Round of 16: 20/21 February

• Quarter-finals: 13/14 March

• Semi-finals: 20 April (Nyon)

• Final: 23 April (Nyon)