Gabrielsen. Foto: PT.Nilsen

Mange talenter i årets første treningskamp

Det ble en 5-1 seier til Molde FK over "kretslaget" i årets første treningskamp på Aker Stadion. Kretslaget besto av en lett blanding med lokale talenter og rutinerte spillere mellom 17 og 29 år fra Nordmøre og Romsdal Fotballkrets.

Vi ser at det er mange talenter rundt omkring

— Ole Gunnar Solskjær
Molde FK stilte med to ulike lag i hver sin omgang, kun Eirik Hestad spilte hele kampen. Det stod 1-0 til pause etter scoring av Eirik Hestad i det 37.minutt. I andre omgang økte Fredrik Aursnes ledelsen til 2-0, før Jan Roger Angvik på kretslaget reduserte til 2-1 etter 69.min. Ti minutter senere scorer Aursnes igjen, før unggutten Sivert S. Gussiås setter den sikkert i mål etter å ha rundet motstanderens keeper. Samme mann gjør et godt forarbeid da Sander Svendsen setter sluttresultatet til 5-1.

Hør Solskjærs tanker etter årets første treningskamp:

Han har ordna et navn for seg selv

Solskjær lot seg imponere av unggutten Sivert Gussiås (17 år) som kom innpå i andre omgang:

- Han kommer innpå og blir skada, men biter tenna sammen. Får seg et mål, lager et straffespark og en assist. Man lærer kanskje noe av det, litt vondt det tåles og nå ligger han der med to isposer på knærne men han har ordna et navn for seg selv. Han er en spiller som plutselig kan være med etter hvert.

Se målene fra kampen mellom Molde FK og "kretslaget" her:

Bildene fra kampen kan du se her.

Molde FK - Nordmøre og Romsdal Fotballkrets 5-1 (1-0)

Aker Stadion, lørdag 28.januar kl. 13.00

Moldes XI: Linde - Remmer, Gabrielsen, Østigård, Mordal - Hestad, Sarr, Strand, T.Svendsen - Karlsson og Markovic.

Innbyttere som spilte andre omgang: Da Silva, Ssewankambo, Strande, Toivio, OM.Rindarøy, Rode Gregersen, Husby, Aursnes - S.Svendsen og Gussiås.

Mål:

1-0: Eirik Hestad etter 37.min

2-0: Fredrik Aursnes

2-1: Jan Roger Angvik (kretslaget)

3-1: Fredrik Aursnes

4-1: Sivert S. Gussiås