Forren tilbake i Molde FK

Vegard Forren (29 år) har signert en avtale med Molde FK ut sesongen 2017.

Administrerende direktør i Molde FK, Øystein Neerland, bekrefter at Forren igjen er klar for Molde FK:

- Vegard tok kontakt tidligere i sommer, vi har i etterkant hatt flere fine samtaler. Vi har en felles forståelse for hva som skal til for igjen å bli Molde-spiller. Han ønsker å spille fotball for Molde FK, han er etablert med hus og familie i Molde, det er i Molde han ønsker å være. Vegard har vært en bauta i Molde-forsvaret gjennom mange sesonger, vi ønsker å oppleve det igjen. Vi har inngått avtale med Vegard for sesongen 2017. Vi evaluerer samarbeidet løpende og vil legge det til grunn for en mulig lengre avtale.

Forren er glad for at avtalen er i boks og er opptatt av å se fremover:

- Å få spille fotball for Molde igjen betyr utrolig mye for meg og familien. Etter en tung tid uten fotball er fokuset nå å komme tilbake i toppform og bidra positivt for Molde FK både på og utenfor banen. Jeg er mer motivert enn noen gang. Jeg er veldig takknemlig for denne muligheten og gleder meg til å komme i gang å spille kamper for Molde igjen.

— Solskjær

Vegard har trent med A-laget den siste tiden, og manager i Molde FK, Ole Gunnar Solskjær, har trua på midtstopperen:

- Vegard har vært en fantastisk spiller for oss tidligere og det satser vi på å få til igjen. At Vegard har lyst til å overbevise både på og utenfor banen gjør at vi har trua på det. Tror at tiden uten å få lov til å spille fotballkamper har fått Vegard til å innse hva han har gått glipp av.

Vegard kom til Molde FK i 2007, og har spilt 307 obligatoriske kamper for klubben siden den gang (med unntak av et kort opphold i Southampton våren 2013). Han har tre seriemesterskap med Molde FK, (2011, 2012, 2014), to Norgesmesterskap (2013, 2014) og har spilt 33 kamper for Norges A-landslag.

Etter sesongen 2016 gikk han til Brighton, men fikk ikke spilletid i den nå nyopprykkede Premier League-klubben. Solskjær sier det trengs noen uker på å få formen på plass igjen, men at alt er nå opp til Vegard selv:

- Jeg forventer at han nå kommer inn med sin rutine og bidrar positivt også i treningshverdagen. Dette er noe vi har snakket om og er eneste måten vi sammen kan oppleve suksess. Ingenting hadde gledet meg mere enn at vi får se Vegard spille godt for Molde FK og landslaget igjen.

Vi ønsker Vegard velkommen tilbake i Molde FK!

Foto: NTB Scanpix