Svendsen forlenger med Molde – lånes ut resten av sesongen

Midtbanespilleren fra Molde har skrevet ny kontrakt med moderklubben og lånes ut til FK Haugesund ut sesongen.

Tobias Svendsen (18 år) har skrevet ny avtale med Molde Fotballklubb. Den nye avtalen strekker seg ut 2020.

Svendsen har i 2018 spilt i 7 eliteseriekamper for Molde og har ett innhopp i Europa League-kvalifisering. Nå lånes han ut til FK Haugesund resten av sesongen for å få mer spilletid.

–  Vi er veldig glad for at Tobias ser for seg framtida her i MFK. Han trenger spilletid nå for å ta det neste steget i karrieren, og vil nå tilbringe høsten hos Haugesund. Tobias har gått gradene her i klubben, og kommer til å ha en viktig posisjon i MFK i årene framover. Nå får han en uvurderlig erfaring før neste sesong for oss, da forventer jeg hans gjennombrudd, sier Ole Gunnar Solskjær og ønsker Svendsen lykke til.

Svendsen fyller 19 år den 31. August. Han debuterte i eliteserien mot Sogndal 9. Juli 2016, kun 16 år gammel.

Han har i tillegg til totalt 23 A-lagskamper for MFK, og to cupgull med juniorlaget, 46 kamper for aldersbestemte landslag.

Vi ønsker Tobias lykke til!