MFK UH-laget

Spillerglede

Innenfor breddeavdelingen til MFK finnes et eget lag for utviklingshemmede. I denne gruppa har vi de siste årene hatt fra 13 til 22 spillere. Spillerne kommer primært fra Molde og nabokommunene. Aldersfordelingen er fra 14-15 til godt over 40 år og ferdighetsnivået varierer. Tilbudet er først og fremst rettet inn mot de med lave ferdigheter som synes det er stas å være del av et lag med god sosial stemning – og ikke minst landets beste fotballklubb!

Vi trener hver torsdag, og treningene våre består stort sett av spill samt en god dose godt humør. På vinterstid trener vi inne, på sommerstid trener vi ute.

Vi deltar på dagsturnering med tilsvarende lag fra vårt eget fylke og der deles lagene i gruppe Rolig og Reser avhengig av ferdighetsnivå. Årets høydepunkt er deltakelsen på Landsturneringen for slike lag, som i år foregikk på Stjørdal i månedsskiftet august-september.

Vi ønsker hele tiden å rekruttere nye spillere. Interesserte kan ta kontakt med undertegnede lagledere/trener.

Andreas Outzen       912 42 498

Sølvi Austlid  952 33 566