Integreringslaget

Respekt, inkludering og glede

Molde Fotballklubb ønsker å bidra i samfunnet med å gi Integreringslaget et fotball tilbud, hvor aktivitet er basert på teamkultur i tråd med MFKs verdier. Nøklene til integrering i Molde FK er å skape et trygt miljø, føle tilhørighet og en plass hvor nettverk bygges. Integreringslaget bygges gjennom visjonen respekt, inkludering og glede.

MFKs Integreringslag er et samarbeidsprosjekt mellom Molde kommune/Flyktningtjenesten og Molde Fotballklubb.

Ved aktivitet over lengre tid kan vi tilby de arbeidstrening igjennom klubben og vi tenker spesielt på Stadions Venner.

Hovedsponsoren vår Sparbanken Møre har gått inn med et betydelig beløp fordelt på 3 år, som gjør at vi kan tenke langsiktighet. Det gjør at vi har tilgang på utstyr, treningsklær og gode fasiliteter.

Integreringslaget har treninger på Cecilienfryd hver mandag fra kl.19.30 - 21.00 frem til jul 2020. Vi håper og komme oss inn i AkerHallen når covid-19 avtar.

Hvem kan trene på Integreringslaget?

• Personer som har registrert seg ved flyktningtjenesten.
  • Personer som er nøkterne på trening.
  • Personer fra 18 til 30 år.
  • Personer som respekterer våre regler og visjon

Vi stiller med treningstøy, også sko kan lånes. Faste spillere får eget utstyr.

Ved å være med på Integreringslaget vil du få muligheten til:

• Fotballtrening en gang i uken (kamper i 2021?)
  • Praktisk læring og mestring
  • Bevisstgjøring av egen helse
  • Sosial mestring
  • Gratisbilletter til Molde sine hjemmekamper