2008 Januar

Januar 2008

FØRSTE FELLESØKT

7.januar hadde MFK sin første felles treningsøkt for året. Styrketrening stod på programmet da spillerne møttes på Treningssenteret.

Fysisk trener, Stig Aambø, ledet treningen og trodde selv at han ikke var den mest populære personen i teamet etter mange harde øvelser

- Men dette er trening som må til, sa Stig.

Tre nye MFK-ere var på plass: Kristoffer Paulsen Vatshaug, Thomas Holm og Christian Steen.

Kjell Jonevret var ikke på plass igjen etter juleferien, og det var heller ikke Pape Pate Diouf, Mame Biram Diouf eller Valter Tomaz jr.

Senere på dagen fortsatte treningen i Akerhallen.

KOMMER ARILD SUNDGOT?

11.januar kunne Romsdals Budstikke fortelle at MFK ville legge inn nytt tilbud på Arild Sundgot.

- Vi ønsker veldig sterkt å hente Sundgot til Molde, og vi har slett ikke gitt opp håpet ennå, sa sportslig leder Øystein Neerland til lokalavisa.

DANIEL MED BEST KONDIS

14.januar gjennomførte MFK- spillerne en kondisjonstest. Etter seks minutter hardkjør på tredemølle kunne Daniel Berg Hestad glede seg over å ha oppnådd det beste resultatet i gruppa. Målinga til firmaet "O2 sport" fra Trondheim, viste maksimalt oksygenopptak per minutt per kilo. Øyvind Gjerde og Rune Ertsås var de som kom nærmest Daniel i testen

TIL GRAN CANARIA FOR Å TRENE

23.januar drog 24 MFK- spillere og 12 personer fra støtteapparatet til Gran Canaria.

Det var meningen at tre afrikanske spisser skulle komme til Gran Canaria og trene sammen med MFK: Ndikumana Selemani (Burundi), Uhuru Selemani (Tanzania) og Yonatan Guiton (Eritrea)

SVENSK SPISS TIL MFK?

24.januar kunne Romsdals Budstikke fortelle at svenske Jones Kusi Asare var ønsket som spiss i MFK. Svensk- ghaneseren var toppscorer for Djurgården da Kjell Jonevret trente laget.

Asare hadde møtt MFK en gang da laget slo Djurgården 3-1 i 2007. Den gangen bommet han på en kjempesjanse- på et skudd som Lars Ivar Moldskred reddet. MFK- ledelsen begynte å innse at Arild Sundgot kom til å fortsette i Lillestrøm.

Direktør Tarje Nordstrand Jacobsen bekreftet at Asare var ett av flere navn som stod på lista over spisser. Men det hadde så langt ikke vært kontakt med spilleren eller klubben hans.

MFK hadde også henvendt seg til Lyn for å kjøpe Magnus Powell, men han ønsket ikke å komme til Molde.

UNIVERSIDAD - MOLDE: 0-0

Under sitt opphold på Gran Canaria før sesongstart ble det både trening og kamper på de blå-hvite. 30.januar møtte de Universidad, et lokalt lag som spilte på det tredje spanske nivå. Kampen ble målløs, men MFK hadde de fleste sjansene til å score vinnermålet. Mame Biram Diouf og Rune Ertsås mislyktes i gode scoringsposisjoner. Man registrerte flere positive tendenser i MFK- spillet. Vi fikk sett et solid midtforsvar med gode prestasjoner av Christian Steen, Valter Tomaz jr, Marcus Andreasson og Vegard Forren

MOLDE- VÅLERENGA:3-1

Mattias Mostrøm ble kampens ener da MFK slo Vålerenga 3-1 på Gran Canria 2.februar..

Kampen gikk på Anfi del Mar

Svensken, som ikke var helt fornøyd med forrige sesong, gjorde en stor kamp både offensivt og defensivt. Kjell Jonevret likte det han så, og han mente at Mattias nå minte mer om slik han var i AIK.

MFK hadde full kontroll bakover, og fremme på banen gjorde Mame Biram Diouf, Pape Pate Diouf og Mattias Mostrøm sine saker bra..

Pape gjorde 1-0 etter 17 minutter, VIF utlignet etter 26 minutter. I det 56.minutt førte Mame MFK opp i ledelsen igjen, og så satte Mattias Mostrøm inn mål nr.3 etter 78 minutters spill

Moldes lag: Jan Kjell Larsen, Kristoffer Paulsen Vatshaug, Marcus Andreasson, Christian Steen, Vegard Forren (Thomas Mork fra 83.), Thomas Holm ( Toni Koskela fra 58.), Magne Hoseth, Daniel Berg Hestad, Mattias Mostrøm (Aksel Berget Skjølsvik fra 85.) Mame Biram Diouf, Pape Pate Diouf.