2008 Februar

Februar 2008

TALENT FRA VESTNES

I begynnelsen av februar signerte Vestnes Varfjells talentfulle midtbanespiller Karl Arne Stokkeland kontrakt med Molde Fotballklubb. 16-åringen hadde det siste året trent med AkerAkademiet, og nå gikk han inn i talentgruppa til Odd Berg og Trond Strande. Odd Berg hadde stor tro på Stokkeland.

- En spennende fyr, sa Odd Berg.

MFK-STRINDHEIM: 1-2

15.februar møttes MFK og Strindheim i Molde. Mange mente dette burde være en kamp der MFK skulle øve seg i å vinne, men så presterte Tippeligalaget å tape 1-2 for Strindheim.

MFK- trenerne tok på seg en del av skylda for tapet på grunn av alle byttene de foretok.

- Men når man kommer helt fra Afrika, er det greitt å få spille noen minutter, sa Kjell Jonevret og siktet til Ndikumana Selemani og Uhuru Suleiman som begge slapp til etter pause.

Moldes mål ble scoret av Pape Pate Diouf. I pressen og blant publikum var det my snakk om Moldes mangel på en effektiv spiss.

150 tilskuere var på KGB og så Ronald Wenaas sitt lag triumfere over favorittene.

MOLDE-KRISTIANSUND: 3-5

- Det er jo pinlig å tape mot to 2.divisjosnslag på fire dager, sa en skamfull Daniel Berg Hestad til Romsdals Budstikke 18.februar. Molde hadde da tapt 3-5 mot Kristiansund på KGB. 400 tilskuere så gjestene ta ledelsen etter 13 minutter. Daniel Berg Hestad utlignet etter 29 minutter. Kristiansund gjorde 2-1 og 3-1, før Magne Hoseth reduserte på straffe etter 40 minutter. Minuttet etter stod det 4-2 til Kristiansund. Pape Pate Diouf reduserte i det 59.minutt, men så ordnet gjestene 5-3 etter 74 minutters spill.

Molde stilte med sitt beste mannskap: Jan Kjell Larsen, Kristoffer Paulsen Vatshaug, Marcus Andreasson (Christian Steen fra 4.), Øyvind Gjerde, Toni Koskela (Aksel Berget Skjølsvik fra 63.), Daniel Berg Hestad, Magne Hoseth, Mattias Mostrøm (Rune Ertsås fra 46.), Pape Pate Diouf (Tommy Eide Møster fra 80.), Thomas Mork (Ndikumana Selemani fra 63.)

NY KONTRAKT FOR MAGNE HOSET

- Magne blir nå en av de best betalte spillerne i klubben, sa direktør Tarje Nordstrand Jacobsen til Romsdals Budstikke. 21.februar. Magne hadde nemlig dagen før undertegnet en kontrakt som ville binde ham til klubben ut 2012-sesongen.

MOLDE-ALTA: 1-1

23.februar møttes Molde og Alta på kunstgressbanen i Molde. Ca. 200 tilskuere fulgte oppgjøret som endte 1-1. Romsdals Budstikke kunne fortelle at klubben nå hadde gitt opp å skaffe spiss fra øverste hylle.

I kampen mot Alta ble det sløst med målsjansene, og det var tydelig at man savnet Mame Biram Diouf.. Burundis landslagsspiller Ndikumana Selemani viste ifølge RB ikke noe som gjorde ham kvalifisert til MFK- kontrakt. Både han og de andre angriperne bommet på store målsjanser. Etter et kvarter burde hjemmelaget ha ledet 3-0. Magne Hoseth scoret Moldes eneste mål etter 73 minutter. Kjell Jonevret mente laget skapte 13-14 målsjanser i første omgang! Romsdals Budstikke var ikke nådig: - Et rufsete MFK- lag med en passiv midtbane og en provisorisk forsvarsfirer fikk trøbbel med Alta etter pause. Fem minutter før slutt utlignet gjestene.

Moldes andrelag vant 2-1 i en treningskamp mot Averøykameratene. AK ledet 1-0, men scoringer av Christoffer Folland og Eirik Rundberg ga MFK-seier.

ODDNE HANSEN GJENVALGT

27.februar avviklet MFK sitt årsmøte. Møtet ble unnagjort på en snau time.. Ingen vanskelige saker var oppe til behandling, og valgene gikk som ventet. Oddne Hansen hadde egentlig tenkt å si takk for seg etter seks år som formann. Oddne satte som betingelse for å stille til valg at valget skulle gjelde for ett år.

Berit Kalgraff skulle overta som leder av breddeavdelingen etter Per Lianes, og hun gikk da inn i hovedstyret. Odd Ivar Moen ble gjenvalgt som styremedlem for to år, mens nestleder Øystein Neerland og styremedlem Hanne Aastebøl ikke var på valg. Det samme gjaldt varamedlemmene Tor Gunnar Hagbø og Nils Arne Aaanes. Britt Janne Tennøy ble valgt til varamedlem som erstatter for Marita Forseth.