Turneringsreglement

Turneringen er for barn fra 5 til 12 år, dvs født i 2007-2014. Barn 5-7 år spiller 3'er fotball med vant mens årsklassene 8-9 år spiller 5’er fotball. For klassene 10-12 år spilles det 7'er fotball. Kampene spilles i Akerhallen og på Årølia.

KLASSEINNDELING 2019

G12: Gutter født 2007
J12: Jenter født 2007
G11: Gutter født 2008
J11: Jenter født 2008
G10: Gutter født 2009
J10: Jenter født 2009
G9: Gutter født 2010
J9: Jenter født 2010
G8: Gutter født 2011
J8: Jenter født 2011
G7: Gutter født 2012
J7: Jenter født 2012
G6: Gutter født 2013
J6: Jenter født 2013
G5: Gutter født 2014
J5: Jenter født 2014

Avhengig av påmelding, kan det bli aktuelt å slå sammen klasser.

SPILLEPLAN
Puljer på 4-7 lag.

3'er fotball 1 x 15 min minutter uten pause.
5'er fotball 1 x 20 min minutter uten pause.
7'er fotball : Spilletid 1 x 25 minutter uten pause.
Alle lag spiller minimum 3 kamper.

SPILLEREGLER
EMS Molde følger NFFs reglement

• Antall spillere på hvert lag: 3 utespillere u/keeper (3'er), 4 utespillere + 1 keeper (5`er), 6 utespillere keeper (7’er)
  • Vedrørende antall reserver henvises til kretsens regler.
  • Kretsens dispensasjonsregler gjelder.
  • Arrangøren stiller med dommer til hver av kampene
  • Det lag som er satt opp som hjemmelag skal stille med ball
  • Det lag som er satt opp som hjemmelag skal stille med vester dersom draktlikhet.

PREMIERING
Etter retningslinjer fra Norges Fotballforbund (NFF) kåres det ikke vinnere i disse klassene. Alle deltakere blir likt premiert. Premieutdeling skjer rett etter lagets siste kamp.

BESPISNING
Det vil bli salg av kaffe, frukt og øvrige forfriskninger i fra våre kiosker i Akerhallen og på Årølia.

PÅMELDING
Påmelding skjer via klubbens cupsystem - Profixio - innen 10. september.

Når påmelding er registrert mottas bekreftelse på mail. Påmeldingen er ikke endelig før betaling er mottatt. Ved stor påmelding kan det hende vi må sette begrensinger på antall lag. Her gjelder først til mølla!

Vi ber lagleder fylle ut antall spillere på nettregistreringen, samt at lagleder fyller ut spillerlister på nett i god tid før cup’en starter.

Påmeldingsavgift : kr 800,- for 3'erfotball og 1000,- for øvrige.

KONTAKTINFO

Turneringens adresse er:

MOLDE FOTBALLKLUBB
Breddeavdelingen
Julsundvegen 14
6412 Molde

FORELDREVETTREGLER - FAIR PLAY REGLER:

Deres interesse og engasjement er den beste garanti for at spilleren fortsetter lenge som aktiv. Det er viktig at også dere bidrar til trivsel og fair play i fotballmiljøene!

• Din interesse og oppfølging er sentral for barn og unge – møt frem til kamp og trening
  • Likeverd, aksept og inkludering bør gjelde alle i fotballmiljøet
  • Verdsett opplevelse, god oppførsel og lagånd høyt
  • Respekter trenerens bruk av spillere - ikke kritiser hans/hennes avgjørelser