Temakveld om kosthold og skadeforebygging

Onsdag ble det arrangert temakveld i restauranten på Aker Stadion om kosthold og skadeforebygging i fotballen.

Foredragsholdere var Ragnhild Holm (fysioterapeut og kostholdsveileder i BRIS trening), Gabi Hasselgård og Reidun Skjelsvik (fysioterapeuter og basistrenere i MFK), og Leif Arne Lystad (fysioterapeut for herrelandslaget i fotball).

Alle spillere fra 13 år og oppover, foreldre, lagledere, trenere og andre interesserte i Molde Fotballklubb var inviterte, og til sammen møtte det opp over 150 deltakere.

-Vi er svært fornøyd med oppmøte blant både spillere og ledere i ungdomsfotballen. Ikke bare er det kjekt at de viser læringsvilje for et viktig tema, men kanskje ekstra gledelig at foreldre viser interesse slik at de kan følge opp dette videre hjemme i hverdagen, sier sportslig leder i breddeavdelingen Jonas Hoem.

I kjent EatMoveSleep-stil ble det servert frukt, og breddeavdelingens Team Samfunn loddet ut premier til de oppmøtte.

Parallelt med temakvelden ble det også arrangert trener- og laglederforum, hvor deltakerne bl.a ble utfordret på caseløsning, og breddeavdelingens utviklingstrapp ble presentert.

Forumet ble avsluttet med et foredrag av Kristin Mathisen Austvik (seniorrådgiver i Møre og Romsdal politidistrikt) om trygge rammer i fotballen.

Frukt.
Deltakerne på temakvelden fikk selvfølgelig sunn servering i restauranten på Aker Stadion.