TAKK TIL ALLE FRIVILLIGE I BREDDE!

5. desember er FNs frivillighetsdag. Molde FK er en stor klubb, men klubbens breddeavdeling er helt avhengig av frivilligheten fra foresatte, ildsjeler og andre bidragsytere.

Kioskdugnad

Den største dugnaden i Bredde gjøres av alle foresatte i kiosken på Aker Stadion. Det stilles hvert år spørsmål til hvorfor foresatte til spillerne må stille tre kvelder i året på kioskdugnad, men dette er en utrolig viktig innsats for klubben. Inntektene fra kiosken på Aker Stadion går uavkortet til breddeavdelingen og dette står for 1/3 av avdelingens inntekter. Denne dugnaden er med på at klubben klarer å holde treningsavgiften som en av de laveste i byen for våre spillere.

I tillegg til de foresatte som stiller i kiosken har klubben noen fantastiske frivillige i kiosk som bidrar fordi de er glade i klubben og fordi det er sosialt.

Trenere og lagledere

Breddeavdelingen består av over 50 lag, og for å drifte disse er klubben helt avhengige av frivillige trenere og lagledere. Disse holder aktiviteten i gang hver uke og legger ned utallige timer i løpet av en sesong for at barn, unge og voksne spillere i breddeavdelingen.

Styre, Team og andre

Breddestyret består av sju frivillige som er valgt inn for å legge til rette for aktiviteten i avdelingen.

I teamene sitter det også flinke frivillige som legger ned en fantastisk innsats på Anlegg, Dommere, Samfunnsansvar, Kommersiell Drift, Økonomi og Sport. I tillegg har avdelingen team utenom dette som bistår med andre oppgaver, for eksempel med HLR-opplæring for våre spillere eller til å passe på maskotene før a-lagets kamper.

Tusen takk til alle som bidrar frivillig i Molde FK Bredde - vit at dere gjør en forskjell for barn, unge og voksne i vår klubb!