Nykommer i breddestyret

På årsmøtet tirsdag kom to nye styremedlemmer inn i breddestyret. Vegard Rangsæther var en av dem og her kan du bli litt bedre kjent med ham.

Vegard er 27 år og fra Bryggja i, gamle Sogn og Fjordane. Han flyttet til Molde i 2012 for å studere på Høgskolen og har en bachelorgraden i Sport Management derfra som han var ferdig med i 2015. Siden det har han jobbet i Møre og Romsdal idrettskrets med tittelen idrettsfaglig konsulent. Han jobber da spesielt ut mot alle de frivillige som har tatt på seg styreverv i idrettslagene i Møre og Romsdal for å styrke den organisatoriske kompetansen deres. Han jobber også en god del med ung medbestemmelse i idretten og utvikling av unge idrettsledere.

- I fjor var jeg med å sensurerte oppgaver i i emnet Klubbledelse på Høgskolen i Molde, noe som var veldig spennende, forteller Vegard.

Han har vært tilknyttet Molde FK og da spesielt herrer C siden 2016, først som spillende lagleder i to år og så de siste to årene som hovedtrener.

Selv om han er Nordfjording, så har Vegard vært i MFK Bredde i flere år allerede, som lagleder, spiller og trener på breddeavdelingens seniorlag for herrer i 5. divisjon. I tillegg har han også tidligere hatt en rolle i rekrutteringsarbeidet for de yngste. Når han nå ikke lenger er engasjert rundt dette laget, så er MFK Bredde veldig glad for at Vegard takket ja til å fortsette Bredde i en annen rolle.

- Gjennom sine roller i den eldste gruppen i seniorfotballen så har han vært direkte involvert i noen av de viktigste problemstillingene vi i MFK Bredde skal jobbe med framover, sier sportslig leder i MFK Bredde, Jonas Hoem. - I tillegg har han gjennom sin jobb i idrettsforbundet en kompetanse som er viktig for breddestyret, tilføyer han.

Hvilke forventninger har Vegard til vervet i breddestyret?
- Først og fremst gleder jeg meg til å bli kjent med klubben på en annen måte enn «bare ute på matta», forteller Vegard. - Jeg ser frem til å bli kjent bedre kjent med alt det bra som klubben allerede gjør (det vet jeg er en god del!) og også med utfordringene breddeavdelingen har og ikke minst hvordan vi skal prøve å gjøre noe med disse til det beste for alle medlemmene. Også ser jeg frem til å få bryna meg på, samt være med å påvirke hvordan vi som styre i breddeavdelingen skal jobbe for å oppnå FLEST MULIG – LENGST MULIG – BEST MULIG, avslutter han.

MFK Bredde ønsker Vegard velkommen til breddestyret og gleder oss til å jobbe med ham!