Jonas Storm (venstre) og Peder Kaasen (høyre). Foto: Jonas Hoem

Nye praktikanter på breddeavdelingen

Jonas Storm Skjølingstad og Peder Kaasen har begynt sine praksisperioder i MFK.

Peder og Jonas studerer sport management ved høgskolen i molde og er begge inne i sitt siste semester på deres bachelorgrad. Dette semesteret skal de skrive bachelor og være i praksis hos oss i perioden Januar-Juni.

Jonas (23) kommer fra Haugesund og har vært trener for forskjellige MFK lag i 2 år. Nå har han tatt over som hovedtrener for Molde 3. I praksis perioden skal Jonas ha fokus på å ta del i de sportslige oppgavene til klubbens ungdomsgrupper og være med på å planlegge arrangementer som klubben skal gjennomføre denne sesongen.

- Drømmen min er å jobbe som spiller og trener utvikler, i løpet av praksisperioden håper jeg å lære så mye som mulig fra Norges beste klubb, forteller Jonas.

Peder (23) kommer fra Nord-Troms og har i løpet av sin tid i Molde bidratt i klubben som blant annet Rekruteringsansvarlig, ballhenter ansvarlig og andre små oppgaver. Peder sitt fokus vil ligge på det administrative arbeidet som gjøres i klubben i oppbyggingen av ny sesong og planlegging av arrangementer som skal gjennomføres i løpet av året. Jonas Hoem vil være deres veileder.

- Jeg er veldig fornøyd med å ha fått praksisplass i MFK, Jeg håper praksisen gir meg masse erfaring og kunnskap som videre kan gi meg en mer spesifikk ide om hva jeg vil gjøre videre, forteller Peder.