MFK Cup 2020 på Aker Stadion avlyses

MFK Cup 2020 på Aker Stadion er dessverre avlyst pga situasjonen rundt COVID-19.

Det er med tungt hjerte vi dessverre må avlyse årets turnering på Aker Stadion.

Vi hadde gledet oss til å ta imot over 100 lag fra hele fylket, men med dagens situasjon ser vi dessverre ikke at det er mulig å få gjennomført turneringen.

Turneringen skulle blitt arrangert søndag 24. mai. Når det nå ikke er mulig å gjennomføre idrettsarrangementer før tidligst 15. juni hadde vi valget mellom å utsette eller å avlyse.

Vi i MFK arrangerer i tillegg til MFK Cup i mai, EatMoveSleep Molde i september. Vi ønsker å være solidariske med våre naboklubber og å være med på å legge til rette for at alle klubbene får gjennomført sine turneringer og dermed også får muligheten til å skaffe seg nødvendige inntekter.

I tillegg vil det være en stor belastning for avdelingen, for lagene og for dugnadsaktiviteten å skulle gjennomføre to store turneringer i tillegg til arrangementene i eliteserien denne høsten.

En totalvurdering gjorde derfor at vi valgte å avlyse årets turnering i stedet for å forsøke å gjennomføre den etter sommeren.

Vi velger i stedet å fokusere på EatMoveSleep Molde i september, og håper på godt besøk der. Mer info og påmelding til denne turneringen finner dere her.

De fleste lagene har allerede betalt sin påmeldingsavgift, og denne vil vi selvsagt refundere. Vi har oversikt over hvilken konto betalingen ble gjort fra, og vil føre tilbake innbetalingen til denne kontoen. Dette må dessverre gjøres manuelt, og derfor ta litt tid. Siden de ansatte i Molde FK nå stort sett er permittert må jeg be om litt tålmodighet når det gjelder denne jobben.

Ta vare på hverandre!

Tove Berget