Innlevering av utstyr til gjenbruk

Gjenbruk er bra for miljøet og for lommeboka. Molde FK Bredde har lyst til å bidra til at brukt fotballutstyr i klubben gjenbrukes og arrangerer derfor en byttedag før sesongen 2020. I tillegg til at personer kan bytte utstyr på denne dagen, vil vi også samle inn utstyr som kan doneres byttedagen.

Har du utstyr som du har vokst ut av eller bare ikke bruker lenger, kan du nå donere dette til Molde FK Bredde.
Vi lover å finne nye eiere til ditt gamle utstyr, og bidra til at det blir gjenbrukt!

Hva kan jeg levere inn?
Vi tar imot alt av fotballutstyr i god stand. Det kan være fotballsko, treningstøy, shortser, strømper, bager og lignende.

Hvor kan jeg levere det?
Du kan levere utstyret i en pose på Aker Stadion inng. 12 mandag til fredag, mellom 8 og 16.
Laget kan også arrangere en innsamling i forbindelse med en trening, og avtale henting med MFK Bredde.
Vi kommer også til å arrangere noen kvelder for innsamling av utstyr. Første mulighet blir torsdag 10. oktober kl 16-19 på Aker Stadion, inng. 12.

Hva skjer med utstyret jeg leverer inn?
Utstyret kan bli lagt ut for salg til en rimelig pris på byttedagen før sesongen. Alle inntekter fra byttedagen går til å inkluderingsformål.
Utstyret kan også gis ut til spillere i breddeavdelingen som trenger utstyr og som ikke selv har økonomi til å kjøpe dette selv.
Varer som ikke kan gjenbrukes til vårt formål blir levert til Fretex for gjenvinning eller til et lokalt firma for redesign.