Bli kjent med våre nye praksisstudenter

Einar og Nicholas fra Høyskolen i Molde skal være i praksis hos oss i MFK. De vil være sammen med oss frem til sommeren.

Både Einar og Nicholas går siste året på Bachelor i Sport Management. De har nå begynt på siste semester, og vil tilbringe den her hos oss fra nå i januar til juni.

Einar (22) kommer fra Tynset. Han vil ta del i det administrative arbeidet som gjøres i breddeavdelingen, og vil fokusere på dette når vi nå går i gang med en ny sesong. Planlegging av ulike arrangementer fremover vil også være noe av hans fokus. Administrativ leder, Sindre Østebø Mæland, vil være hans veileder.

- Jeg er veldig fornøyd med å få praksisplass i MFK, og ser på det som en god mulighet til å få en fot inn i arbeidslivet. Som den sportsidioten jeg er, er håpet mitt å kunne jobbe innen idretten fremover. Personlig ser jeg mest frem til å kunne lære mye i klubben, og at det gir meg gode kunnskaper og erfaringer videre, forteller Einar.

Nicholas (24) kommer fra Bergen og har vært trener i Molde siden 2021. I praksisperioden skal Nicholas ha fokus på de sportslige oppgavene i breddeavdelingen. Han skal også være med å planlegge arrangementer som klubben skal gjennomføre denne sesongen. Sportslig leder, Kjell Inge Vågen, vil være hans veileder.

- Med tidligere bakgrunn fra Molde var det naturlig å ta veien videre i klubben. Jeg gleder meg svært til å ta imot de nye utfordringene som ligger i vente. Molde er en klubb som tilbyr en trygg arena med fokus på å lære og utvikling. Dette er noe som vil være en stor nytte for meg og noe jeg vil ta med meg i fremtiden, sier Nicholas.

Einar kan nås på [email protected], og Nicholas på [email protected]