Viktig hjemmeseier mot S08

Innbytter Fredrik Sjølsad sikret 3 nye poeng for hjemmelaget da Sarpsborg 08 gjestet Aker Stadion.

Molde styrte mye av 1.omgangen og leverte et praktangrep, som sendte de opp i ledelsen. Ohi ble spillt gjennom av Hestad. Toppspissen fintet ut både forsvarerene og keeperen og sendte Eikrem fri forran åpent mål. Resultatet 1-0 holdt seg omgangen ut.

Hjemmelaget slet noe mer med å få hull på byllen i 2.omgang. Hestad var svært nære etter å ha blitt spillt fri inne i boksen, men forsøket gikk over. Det var dessverre gjestene som skulle stå for det neste målet, og øke nervøsiteten på Aker Stadion opp et par hakk. Etter 70 minutter fikk Zachariassen banke inn en retur, og utlignet for de gulkledde.

Men det skulle ikke bli poengdeling søndag kveld. Innbytter Fredrik Sjølstad var årvåken på et utspill fra S08-keeperen, snappet til seg ballen og så ut som en toppspiss da han plasserte ballen iskaldt i mål. Molde opp i ny ledelsen, og det var et lettet molde-publikum som slapp jubelen løs.

Gjestene truet en utligning de siste 10 minuttene, men heldighvis for de med Molde-hjerte stod resultatet seg kampen ut. Dermed sikret blåtrøyene seg 3 nye viktige poeng, og går nå inn i "Eliteserienferien" med tabell-ledelse.

K P
1 Bodø/Glimt 4 10
2 Molde 5 10
3 Brann 5 10
4 Rosenborg 4 9

Moldes lag:
Craninx - Haraldseid, Gabrielsen, Bjørnbak, Haugen, Aursnes, Ellingsen, Eikrem, Ohi, James, Hestad.

Innbyttere: Sjølstad, Forren

Selv om Eliteserien tar en liten pause, blir det heldgvis ny kamp på Aker Stadion allerede på torsdag! Kl. 19.00 gjester Čukarički Aker Stadion i 2. kvalifiseringsrunde av Europa League.
Her kan du skaffe deg billetter