Vikenco blir gullsponsor

Sjømatselskapet Vikenco har forlenget samarbeidsavtalen med MFK og blir nå en av klubbens gullsponsorer de neste to årene.

Avtalen markerer også et tiårs-jubileum for samarbeidet mellom Vikenco og MFK.

- Dette synes vi er stas. Vikenco har over tid bygget opp en betydelig virksomhet ute på Rindarøya. De har gått i front i sin bransje og laget en helt ny standard for hvordan det skal drives. De presterer som MFK nå i elitedivisjonen innen sitt felt, sier adm. direktør Øystein Neerland i MFK.

Som del av samarbeidsavtalen blir Vikenco godt synlig på Aker Stadion når MFKs ulike lag spiller kamper. Vikenco støtter opp under MFKs mange ulike samfunnsengasjement, og selskapets logo er også synlig i Akerhallen og på jakker og treningsoverdeler på klubbens A-lag, breddelag og satsingslag tilknyttet Akerakademiet.

- Vikenco er lokalpatrioter og har et tydelig samfunnsengasjement. Vi støtter mange klubber, lag og initiativ i lokalmiljøet. Som veldig mange personer i vår region identifiserer vi oss med det MFK står for. Vi er stolte over å si at vi nå viderefører vårt samarbeid i minst to nye år, sier adm. direktør Per Olav Mevold.

Fakta om Vikenco

Vikenco har vært en anerkjent leverandør av sjømat til markeder i Norge, Europa, USA og Østen siden 1973. Selskapet var en pioner innen lakseoppdrett, og driver i dag det som trolig er verdens mest moderne slakte- og foredlingsanlegg for laks og ørret på Rindarøy. Vikenco har 300 ansatte og omsetter årlig for ca. 5 milliarder kroner.

Foto øverst i saken:

Foran Vikenco-logoen på Aker Stadion; adm. direktør Øystein Neerland (fv) og markedsdirektør Per Eikrem i MFK, samt økonomisjef Lina Jenset Skrede og adm. direktør Per Olav Mevold i Vikenco.