Veton Berisha er klar for Molde!

Stjernespissen har skrevet under på en fireårskontrakt med klubben fra Rosenes by.

Veton Berisha (28) er klar for Molde Fotballklubb. Det bekrefter administrerende direktør i klubben, Ole Erik Stavrum.

Angrepsspilleren kom til Viking som 16-åring i 2010, og spilte 94 kamper før han ble klar for den tyske klubben Greuther Fürth. Berishas første mål for kløverbladene kom mot RB Leipzig i andre seriekamp, og flere ble det. Han endte totalt på 11 mål på 63 kamper, før eventyret fortsatte i Østerrike og Rapid Wien. Her ble det flere møter med storebror Valon i RB Salzburg, som han også fikk debuten mot.

To år etter vendte han hjem igjen til Norge og Brann, før Viking hentet ham tilbake før 2020-sesongen. I den første sesongen scorte spissen 16 mål på 28 kamper i Eliteserien, før han slo til med hele 22 scoringer året etter. Det siste halvåret spilte Berisha for Hammarby på avsluttet sesongen på tredjeplass i Allsvenskan. Nå er han klar for et nytt kapittel i Molde Fotballklubb!

- Det er deilig å være på plass. Det er en nydelig, og stor utfordring å komme til en toppklubb i Norge, som både er regjerende cup- og seriemestere. Jeg ser fram til en spennende og innholdsrik sesong, og gleder meg til å komme i gang, sier Veton Berisha.

28-åringen har også 10 kamper for det norske A-landslaget, i tillegg til 52 U-landskamper.

NTB_TtSL4_Lsot8.jpg
Veton Berisha i aksjon med flagget på brystet. Foto: Annika Byrde / NTB

Vi i Molde Fotballklubb ønsker Veton Berisha hjertelig velkommen!