Vant 3-0 med ti mann!

Selvmål, skader, straffebom og rødt kort! Det ble en dramatisk lørdagskveld i Bærum!

Molde åpnet bra på Nadderud og skapte flere halvsjanser startfasen! Etter kvarteret fikk de også målet, men med hjelp av Stabæks Mesik. Stopperen sleivet inn innlegget fra Ola Brynhildsen, og da stod det 1-0 til gjestene!

Birk Risa gjorde jobben vanskeligere for Molde da han pådro sitt andre kule kort i duell med Fitim Azemi. Dagens hvitkledde måtte dermed spille den resterende timen med ti mann. I tillegg måtte Ulland Andersen og etter hvert Martin Ellingsen gi seg med skade.

NTB_MGD5gUkIg-M.jpg
Ola Brynhildsen og Emil Breivik feirer 0-1-scoringen. Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

Molde klarte likevel å beholde kontrollen på kampen, og etter fire minutter spilt av andre omgang, doblet romsdalingene ledelsen! Ola Brynhildsen spilte fri Ohi Omoijuanfo som hadde et hav av rom på hjemmelagets banehalvdel. Superspissen satte kula sikkert til høyre for Sandberg, og dermed stod det 0-2 i Bærum.

Like etter kunne samme mann punktere kampen fra krittmerket, men den blåste han i metallet. Moldes nummer 9 fikk en ny sjanse da ballen spratt ut igjen, men Stabæk slapp med skrekken etter godt forsvarsspill.

Like før slutt fikk Ohi endelig sin andre scoring! Innbytter Rafik Zekhnini satte fart og serverte spissen rett foran mål. Omoijuanfo tok ett touch før han satte inn Moldes tredje på sikkert vis. Nummer 24 for sesongen!

NTB_A7BN3ky0dik.jpg
Scoringsmaskin! Ohi Omoijuanfo satte to nye scoringer mot gamleklubben! Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

Kampfakta:

Stabæk - Molde (0-1) 0-3